همشهری آنلاین: گرجستان روابط دیپلماتیک خود را با روسیه، سه روز پس از به رسمیت شناخته شدن استقلال اوستیای جنوبی و آبخازیا توسط دولت مسکو، قطع کرد.

به گزارش الجزیره، گریگول واشادزه معاون وزیر امورخارجه گرجستان در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: گرجستان روابط دیپلماتیک با فدراسیون روسیه را قطع می‌کند.

اکا تکنشلاشویلی وزیر امورخارجه گرجستان نیز گفت: حفظ روابط دیپلماتیک با روسیه در شرایطی که این کشور با اوستیای جنوبی و آبخازیا روابط دیپلماتیک ایجاد خواهد کرد، نامناسب است.

وزیر امورخارجه گرجستان که در استکهلم پایتخت سوئد خطاب به خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: قطع روابط دیپلماتیک با مسکو موقت است و زمانی پایان خواهد یافت که روسیه دیگر به اشغال خاک گرجستان ادامه ندهد.

معاون وزیر امور خارجه گرجستان در ادامه گفت: در چنین مواردی دیپلمات‌های روسی باید گرجستان را ترک کنند و تنها روابط کنسولی باقی خواهد ماند.

دولت روسیه از سوی دیگر اعلام کرد که اقدام به قطع روابط دیپلماتیک میان تفلیس مسکو به کاهش بحران پیش آمده به واسطه جنگ پنج روزه در اوستیای جنوبی کمک نخواهد کرد.

خبرگزاری اینترفاکس نیز گزارش داد: اندری نسترنکو سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اقدام گرجستان گفت: ما از این گام گرجستان متاسفیم. این مساله کمکی به روابط دو جانبه ما نمی‌کند.

کد خبر 61936

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز