همشهری آنلاین: تمرین‌دادن مغز به همان اندازه تمرین‌دادن جسم اهمیت دارد، به خصوصی وقتی که دارید پا به سن می‌گذارید.

برای اینکه حدت ذهنی‌تان را حفظ کنید، به این توصیه‌ها عمل کنید:

  • ذهن‌تان را با انجام فعالیت‌های فکری مشغول نگهدارید. مانند حل کردن جدول کلمات متقاطع 
  • فهرست‌هایی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید تا فعالیت‌ها و وعده‌هایی را که دارید به یاد داشته باشید.
  •  هنگامی که دارید چیز جدیدی را یاد می‌‌‌گیرید، ترتیبی دهید که چیزی حواس‌تان را پرت نمی‌کند. همه توجه‌تان را معطوف آن کار کنید، و از همه حس‌های‌تان برای آشنا‌شدن با آن استفاده کنید.
  •  یک کار را به چندین گام تقسیم کنید، و این مراحل را در یک دوره چندروزه توزیع کنید. برای مثال چند روز را به آموختن چگونگی برنامه‌دادن به یک وسیله الکترونیک جدید بگذرانید.
  •  چیزی را که می‌خواهید به یاد داشته باشید، در ذهن‌تان مرور کنید، و عاداتی را در انجام کارهای‌تان به وجود آورید، برای مثال چیزهایی را که لازم دارید همیشه در جای معینی بگذارید.
  •  مقداری کافی تعامل اجتماعی انجام دهید، خواب و فعالیت جسمی منظم داشته باشید.
  • هر وقت که ممکن است، استرس‌تان را کاهش دهید.

HealthDay News, 28 Aug.,2008

کد خبر 61720

برچسب‌ها