همشهری‌آنلاین: سخنگوی هواپیمایی کشوری ایران گفت: هواپیمای سانحه دیده در بیشکک مربوط به خطوط هوایی قرقیزستان است و جزئیات و هویت مربوط به مسافران و میزان آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رضا جعفر زاده یکشنبه شب (۳ شهریور) گفت: این هواپیمای مسافربری که از نوع بوئینگ ۷۳۷ است حدود ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی و لحظاتی پس از برخاستن سقوط کرد.[سابقه خبر]

وی در مورد علت سقوط این هواپیما گفت: این موضوع پس از بررسی‌های کارشناسی باید اعلام شود و هرگونه اظهار نظر غیر کارشناسانه و عجولانه درست نیست.

جعفر زاده تأیید کرد که سقوط این هواپیما که از بیشکک به مقصد تهران پرواز کرده بود با تلفات همراه بوده است.

در عین حال ایرنا در خبر دیگری با عنوان یک منبع مطلع: ۶۵ مسافر هواپیمای ساقط شده در بیشکک جان باختند خبر داد؛ محمدی، مدیر ترمینال فرودگاه امام خمینی (ره) «تایید کرد که هواپیمای مسافربری ساقط شده متعلق به شرکت "ای تک ایر" قرقیزستان در اجاره شرکت هواپیمایی آسمان بوده است.»

بررسی علت سقوط درحیطه کاری ما نیست 
 
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت: رسیدگی به علت سقوط هواپیمای خط بیشکک تهران در حیطه کاری ما نیست.

جعفرزاده با بیان اینکه هنوز از علت سقوط هواپیمای ۷۳۷ خطوط پروازی قرقیزستان خبر دقیقی در دست نیست، گفت:‌ این هواپیما ۸۶ مسافر و ۷ خدمه پروازی داشته است.

وی افزود: کاپیتان خانلری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری (با توجه به مقصد این پرواز تهران بوده و احتمال وجود مسافر ایرانی در این پرواز می‌رود)، دستور تشکیل ستاد بررسی بیشتر موضوع به منظور پاسخگویی به هموطنان را صادر کرده است.

جعفر زاده اضافه کرد: تلفن ۵۱۰۰۱ قسمت پروازهای خارجی فرودگاه امام خمینی (ره) آماده پاسخگویی به سؤالات هموطنان در این زمینه است.

کد خبر 61497

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز