چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

گروه محیط‌زیست: شرکت‌های خودروساز علاوه بر وارد آوردن خسارت‌های متعدد زیست‌محیطی، اقتصادی، جانی و مالی از اصلاح و انتقال فعالیت‌های آلوده‌کننده به خارج از مناطق شهری هم خودداری می‌کنند.

این درحالی است که بازار انحصاری موجود در کشور سبب شده با وجود شرایط جاری اقتصاد جهان که همه خودروسازان با مشکلات بازار مواجه هستند، این شرکت از یک بازار پرسود برخوردار باشد.

در این زمینه، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرد: به‌دلیل خودداری ایران خودرو از انتقال فعالیت‌های آلوده‌کننده، پرونده قضائی تشکیل شده است.

حسن اصیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: در ارتباط با شکایت‌های مطرح شده از ایران خودرو، پرونده‌هایی تشکیل شده است که در مراجع قضائی مراحل رسیدگی را طی می‌کند.

وی به عدم‌انتقال ریخته‌گری ایران خودرو به خارج از تهران اشاره کرد و افزود: طی جلساتی بارها به مسئولان ایران خودرو تاکید شده تا نسبت به انتقال ریخته گری به خارج از تهران اقدام کنند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده‌اند.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست تصریح کرد: به لحاظ آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از وجود این ریخته گری، اعتراضاتی از سوی مردم ساکن در آن محدوده مطرح شده که تاکنون ایران خودرو نسبت به آن پاسخگو نبوده است.

وی همچنین به عملکرد ضعیف ایران خودرو در ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب انسانی اشاره کرد و  ادامه داد: مطابق توافقات صورت گرفته بنا بوده ایران خودرو در مدت زمانی مشخص نسبت به ایجاد این تصفیه خانه اقدام کند اما تاکنون پیشرفت کار چندان رضایت بخش نبوده است.

اصیلیان همچنین خاطر نشان کرد: از مسئولان ایران‌خودرو خواسته شده تا دلایل عدم‌پیگیری این امر را بیان کنند.

کد خبر 61125

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز