همشهری آنلاین: متولیان نصب و بهره‌برداری از آنتن‌های تلفن همراه، ملزم به اخذ صلاحیت بهداشتی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی، دکتر امامی رضوی معاون سلامت این وزارتخانه با ارسال نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تأکید‌کرد: سازمان‌ها و یا شرکت‌های نصاب و بهره برداری از آنتن‌های تلفن همراه باید برای اخذ صلاحیت بهداشتی نصب و راهبری آنتن‌های BTS از معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی ذیربط اقدام کنند.

بر‌اساس استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آنتن ایمن،‌ آنتنی است که مقدار انرژی پرتوهای منتشره از آن بیشتر از حد مجاز نباشد.

براساس قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب مجلس شورای اسلامی، هر کاربر اشعه، موظف است قبل از بهره برداری از هر دستگاه مولد اشعه، مقادیر انرژی منتشره از دستگاه را اندازه گیری و ثبت کند و بدیهی است که مقادیر انرژی نباید از حد مجاز بیشتر باشد.

بر اساس این گزارش، ایمنی نصب و مهار آنتن، مقاومت و استحکام سازه‌ای که آنتن روی آن نصب می‌شود، رعایت موازین بهداشت حرفه‌ای کارکنانی که آنتن را نصب و نگهداری می‌کنند و رعایت اصول ایمنی عمومی مثل تعیین حریم، ایجاد حفاظ و مانع، رفع احتمال برق گرفتگی و نصب علائم و سیستم‌های هشدار دهنده از دیگر مواردی است که از نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آنتن ایمن محسوب می‌شود.

کد خبر 60752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز