همشهری آنلاین: سیدحمید پورمحمدی که در دوران سرپرستی حسین صمصامی بر وزرات امور اقتصادی و دارایی از معاونت بانک، بیمه و شرکته ای دولتی این وزارتخانه کنار رفته بود بار دیگر توسط وزیر جدید به این سمت منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی در مراسم انتصاب مجدد پورمحمدی به معاونت بانک، بیمه و شرکتهای دولتی این وزارتخانه سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد گفت:اجرای طرح تحول اقتصادی به گونه‌ای نباشد که شوک به جامعه وارد کند  
  
وزیر اقتصاد تأکید کرد در اجرای برنامه طرح تحول اقتصادی نباید به گونه‌ای عمل کرد که شوک به جامعه وارد شود.

حسینی در مراسم اعطای حکم حمید پورمحمدی معاونت بانک، بیمه و شرکتهای دولتی این وزارتخانه که با حضور رؤسای سازمان مالیاتی و خصوصی‌سازی و جمعی از مدیران و مسئولان وزارتخانه و نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت:صنعت و مقام بیمه و بانکداری امروز در شرایط بسیار حساسی است و فردی آگاه، قبراق،با انگیزه و دارای تعامل خوب، باید در رأس این معاونت قرار بگیرد، به همین لحاظ من با وقوف کامل به توانمندی و تجربه آقای پورمحمدی از ایشان درخواست کردم مجدداً پست معاونت بانک، بیمه و شرکت های دولتی را بپذیرند.

دکتر حسینی افزود: آقای پورمحمدی در دوره پیشین تصدی خود، کارهای بسیار خوبی را شروع کرده بودند و واقعاً حیف بود اگر آن را تمام نمی‌کردند و در این برهه بنده ضمن دعوت مجدد از ایشان، قول حمایت و پشتیبانی جدی خود از برنامه‌های وی را می‌دهم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در دوران تصدی خود به عنوان دبیر کارگروه طرح تحول اقتصادی، طی همکاری و مناظره با دکتر پورمحمدی ، عقاید و برنامه‌های خود با وی را بسیار متناظر و همخوان یافته است اظهار داشت:امروز با تصدی ایشان، بنده نیز با فراغت بیشتری به سایر امور خواهم پرداخت زیرا از دیدگاه‌های آقای پورمحمدی در خصوص بانک‌، بیمه‌ها و شرکتهای دولتی به خوبی آگاه هستم.

وی آرامش، انتقادپذیری، اعتقاد به نظرات کارشناسی و ارتباط مناسب با سیستم بانکی،بیمه و شرکت های دولتی را از دیگر نکات شخصیتی قابل ذکر پورمحمدی عنوان داشت و گفت: ضمن تأکید بر اهمیت ویژه مسائل بیمه‌ها و شرکت‌های دولتی، معتقدم تلاش و توجه خاصی باید در مورد نظام بانکی صورت گیرد زیرا در شرایط حاضر میزان توقعات از بانک‌ها خیلی زیاد و اتفاقاً کوتاه‌مدت است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود:امروز صنعت بانکداری کشور باید به طور همزمان، دو موضوع مهم را در کنار هم مدیریت کند. از یک سو باید در برنامه‌های مهار نقدینگی مشارکت کند که به ناچار آن را در امر تأمین منابع خود با مضیقه مواجه می‌کند و از سوی دیگر باید در طرح تأمین منابع مالی فعالیت‌های اقتصادی نیز مشارکت کند،زیرا رسیدن به نرخ رشد اقتصادی هشت درصد و یک رقمی کردن نرخ بیکاری، نیازمند تأمین مالی فعالیتهای اقتصادی است.

حسینی با بیان اینکه تجربیات چند ماه اخیر حضور پورمحمدی در بانک مرکزی می‌تواند تعامل وزارت اقتصاد و بانک مرکزی را قوت ببخشد اظهار داشت: البته مباحث مربوط به استقلال بانک مرکزی از دولت به جای خود محترم و مورد قبول است ولی من معتقدم، جدای از این مباحث، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی باید با هم منسجم و هماهنگ کار کنند.

وی تصریح کرد: نگاه من به بیمه و صنعت بانکداری، در کل نگاهی کاملاً مبتنی بر اعتماد است و وظیفه خودم می‌دانم که از فعالیتهای تخصصی در این ارتباط حمایت کنم.

حسینی یادآور شدند:من به توان و سلامت افرادی که در این زمینه کار می‌کنند اعتماد و اعتقاد کامل دارم و معتقدم به کمک همین دوستان باید وظایف مهم طرح تحول اقتصادی را به سرانجام برسانیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد:تحقق طرح تحول اقتصادی مستلزم برخی اقدامات، نظیر تشکیل محافل کارشناسی و اتخاذ و اجرای تصمیماتی مبتنی بر استانداردهای مورد قبول خود و نیازهای جامعه است و قطعاً از حرکات شوک‌آور در جامعه باید پرهیز کنیم اما از ایجاد تحول نباید بترسیم.

وی یادآور شد:به همان میزانی که ورود شوک به جامعه می‌تواند مضر باشد، به همان میزان نیز اجتناب از تحول می‌تواند ما را متضرر کند.

حسینی ادامه داد: طی جلساتی که در روزهای اخیر با آقای پورمحمدی و دیگر دوستان داشته‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که صنعت بانکداری و بیمه ما در زمینه نظارت، ساختار و فنی، نیاز دارد که خودش را متناسب با استانداردهای مناسب دنیا، به روز کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تقدیم لایحه تجهیز منابع سیستم بانکی و به تعبیری پرداخت بدهی‌های دولت به سیستم بانکی با رقم 15 هزار میلیارد تومان و با قید یک فوریت در روز جاری ـ چهارشنبه ـ به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:برداشت من این است که با تصویب این لایحه، می‌توانیم با سرعت کار را شروع کنیم تا مقداری از میزان محدودیت منابع در صنعت بانکی کاهش یابد و این وظیفه سنگینی بر دوش سیستم بانکی می‌گذارد تا هنر خود را در امر تخصیص منابع به اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی نشان دهند.

گفتنی است حمید پورمحمدی، معاون بانک، بیمه و شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، به مدت 3 ماه بعد از انتصاب دکتر حسین صمصامی سرپرست سابق این وزارتخانه، از این سمت کنار رفته بود.

این گزارش حاکی است، وزیر امور اقتصادی ودارایی در این مراسم همچنین با اعلام انتصاب آقای حکیمی به عنوان مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، از زحمات آقای هاشمیان سرپرست سابق این دفتر ، تقدیر به عمل آورد.

حکیمی سابقه انجام فعالیتهای مدیریت اقتصادی در سازمان نهضت سوادآموزی و وزارت نیرو را دارد.

کد خبر 60663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز