همشهری آنلاین: شهردار تهران احترام به جوانان را مهم تریم وظیفه هر سازمان دانست و گفت: از افتخارات شهرداری تهران این است که درک درستی از جوانان و جوانی دارد و سعی می کند نیازهای این قشر را به درستی برطرف کند.

به گزارش سما، دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران ، عصر روز سه‌شنبه 21 مرداد در حاشیه جشنواره "قابی برای جوانی" که در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان این که هیچ فرقی بین جوان امروز و دیروز نیست، گفت : جوانی یعنی صداقت، شادابی، صفا، صمیمت، خلوص، شجاعت و شهامت که از دوران کودکی به ارمغان می آید و بهترین جوان کسی است که تا پایان پیری خصلت های خوبی را که خدا به او داده است برای خود حفظ کند و گذر زمان از آن دورش نکند.

وی افزود: استفاده‌های ابزاری از جوانان به هیچ وجه مناسب نیست و معتقدم باید به جوانان اعتماد و آن ها را باور کرد ، همان طور که امام(ره) نیز در گذشته به جوانان اعتماد کرد و نتیجه آن را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس دیدیم.

قالیباف با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در مورد جوانان، اظهار کرد : تجربه ای که در دنیا وجود دارد و متاسفانه ما نتوانستیم از آن استفاده کنیم، نبود یک مدیریت واحد شهری است که موجب شده تا بخش هایی از کارها مانند مسکن و ازدواج در حوزه مدیریت شهری قرار نگیرد، اما در حوزه اجتماعی سعی کردیم بستر را در فعالیت های فرهنگی و کار آفرینی فراهم کنیم و حجم زیادی از مدیران را در سطوح بالای مدیریتی در شهرداری قرار دادیم که دارای میانگین سنی 30 تا 40 سال هستند.

شهردار تهران خطاب به جوانان ، گفت: جوان باید امید و جرات داشته و حتما روحیه ریسک پذیری داشته باشد و صفا و صمیمیت و صداقت را از خود دور نکند و دل به خدا دهد.

قالیباف در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد نقش IT در کاهش ترافیک، اظهار کرد : قبل از این که به سفر فکر کنیم، کاهش تقاضای سفر مهم ترین موضوع است و گسترش IT مهم ترین عمال در کاهش تقاضای سفر است.

وی ، افزود: گسترش IT در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و اقداماتی نیز انجام شده است ، اما با ایجاد فرهنگ آن فاصله زیادی داریم.

شهردار تهران در ادامه ، خاطر نشان کرد : در پرتال شهرداری اطلاعات مهمی مانند صدور پروانه ، پایان کار انجام شده و در حوزه اتوماسیون اداری نیز بیش از سه میلیون پرونده در حوزه ساخت و ساز اسکن شده و روی سیستم شهرداری قرار گرفته است که هر کس با کد خود وارد پرتال شهرداری شود ، دقیقا می تواند پرونده خود را مطالعه کند که قطعا به دنبال آن کاهش سفر و کاهش ترافیک خواهد بود.

وی در ادامه گفت : از فعالیت های خوب شهرداری در زمینه جوان ، گسترش مراکز فرهنگی ، سینماها ، سالن های تئاتر ، مجموعه های ورزشی، گسترش فضای سبز است و مجموعه ای به نام شهریاران جوان نیز وجود دارد که همه فعالیت های آن را جوانان انجام می دهند و ما فقط پشتیبانی کننده آن ها هستیم.

شهردار تهران اظهار امیدواری کرد که همان طور که جوانان ما امروز در عرصه های علمی موفق هستند، در آینده در بخش های مدیریتی و اداره کشور نیز موفق باشند. 

کد خبر 60440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز