مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد به‌دنبال ابلاغ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، دریافت مالیات از اراضی بایر با کاربری مسکونی در محدوده شهرها اجرایی می‌شود.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، در ماده 15 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن که جهت اجرا ابلاغ شده، آمده است: اراضی بایر با کاربری مسکونی در محدوده شهرهایی که دولت تعیین می‌کند، سالانه مشمول مالیات به نرخ 12 درصد بر ماخذ ارزش معاملاتی هستند.

مالکان این اراضی مکلفند مالیات بر اراضی بایر خود را هر سال با تسلیم اظهارنامه مالیاتی مربوط تا آخر اردیبهشت ماه سال بعد، به اداره امور مالیاتی محل وقوع ملک، تسلیم و مالیات متعلق را ظرف همین مدت پرداخت نمایند.

در تبصره یک ماده 15 این قانون مالکینی که خود یا افراد تحت تکفل آنها فاقد مسکن بوده و مالک یک یا چند قطعه اراضی بایر باشند، تا سقف یک‌هزار متر مربع از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند بود.

در سایر تبصره‌های ماده 15 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، همچنین زمین‌های بایری که به تشخیص شهرداری محل یا مراجع ذی‌صلاح با موانع قانونی ساخت و ساز مواجه باشند و نیز زمین‌هایی که انتقال گیرنده آنها کمتر از 20 سال داشته باشند، از معافیت مالیاتی این قانون بهره‌مند خواهند بود.

کد خبر 60409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز