دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گرجستان اعلام کرد که پیشنهادی مبنی بر آتش بس را امضا کرده و قرار است وزرای خارجه فرانسه و فنلاند آن را با خود به مسکو ببرند.

به گزارش سی ان ان، میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان پس از امضای آتش بس در حضور وزرای خارجه فرانسه و فنلاند، در یک کنفرانس مطبوعاتی از راه دور با خبرنگاران غربی با اشاره به درگیری‌ها در اوستیای جنوبی گفت: ما تلاش داریم به این مساله در اسرع وقت خاتمه دهیم.

ساکاشویلی پس از 20 دقیقه با اعلام اینکه جنگنده‌های روسی در بالای کاخ ریاست جمهوری در حال پرواز هستند، این کنفرانس مطبوعاتی از راه دور را قطع کرد.

در حدود 15 دقیقه بعد یکی از اوپراتور‌های گرجی اعلام کرد: جنگنده‌های روسی محلی را در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری بمباران کرده‌اند.

در همین حال دولت گرجستان اعلام کرده است که برنار کوشنر وزیر امورخارجه فرانسه و الکساندر استوب وزیر امور خارجه فنلاند روز دوشنبه 11 اوت به مسکو سفر خواهند کرد تا مذاکراتی را جهت پایان دادن به درگیری‌ها در اوستیای جنوبی با مقامات روسی انجام دهند. دولت گرجستان همچنین اعلام کرده است که این دو دیپلمات پیشنهاد آتش بس را که توسط ساکاشویلی امضا شده است، با خود به مسکو خواهند برد.

منابع نزدیک به این هیات دیپلماتیک اروپایی همچنین اعلام کرده‌اند که وزرای امورخارجه فرانسه و فنلاند از مناطق بمباران شده توسط جنگنده‌های روسی درشهر گوری نیز بازدید به عمل خواهند آورد.

ساکاشویلی پیشتر و در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود ادعا کرده بود که نیرو‌های گرجی نیروی زمینی ارتش روسیه که وارد گوری شده بودند را به عقب رانده‌اند. او در ادامه مدعی شد که روس‌ها پس از 5 کیلومتر نفوذ به داخل گوری از این شهر عقب نشینی کردند.

یکی از سخنگویان وزارت دفاع روسیه نیز در واکنش به این ادعاهای رئیس جمهور گرجستان ورود نیرو‌های روسی به خاک گرجستان را تکذیب کرد.

کد خبر 60369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز