یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از مقامات دولت گرجستان اعلام کرد که نیرو‌های این کشور از اوستیای جنوبی خارج شده‌ و نیرو‌های ارتش روسیه کنترل این منطقه را در دست گرفته‌اند.

یکی از مقامات وزارت کشور گرجستان ضمن بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با بی بی سی افزود: عقب نشینی نیرو‌های ارتش گرجستان از اوستیای جنوبی را نباید به یک شکست تعبیر کرد با این حال این گامی بود که جهت حفاظت شهروندان در برابر یک فاجعه انسانی باید برداشته می‌شد.

شوتا اوتیاشویلی در ادامه گفت: نیرو‌های ارتش گرجستان به جنوب مواضعی که از روز 6 اوت به تصرف خود درآورده بودند، عقب نشینی کرده‌اند.

این مقام وزارت کشور گرجستان در ادامه افزود: در جریان نبرد‌های اخیر در اوستیای جنوبی 100 سرباز گرجی کشته و تعداد بسیاری دیگر زخمی شده‌اند.

دولت گرجستان همچنین ادعا کرده است که دولت روسیه با اعزام 10 هزار سرباز جدید به مناطق مرزی خود، برای حمله‌ایی دیگر علیه گرجستان آماده می‌شود.

ساعاتی پیش از آن‌که دولت گرجستان عقب نشینی نیرو‌های خود از اوستیای جنوبی را اعلام کند، خبرگزاری‌ها از بمباران فرودگاهی نظامی در نزدیکی تفلیس پایتخت گرجستان خبر دادند.

بمباران فرودگاه بین‌المللی تفلیس

پرس تی وی نیز روز یکشنبه 10 اوت به نقل از سخنگوی وزارت کشور گرجستان از بمباران فرودگاه بین‌المللی تفلیس توسط جنگنده‌های روسی خبر داد.

بنا بر گزارش پرس تی وی شوتا اوتیاشویلی رئیس بخش اطلاعات وزارت کشور گرجستان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که جنگنده‌های روسی سه فروند بمب را بر فرودگاه تفلیس فرو ریختند.

خبرنگار رویترز در تفلیس نیز اعلام کرد که صدای سه انفجار شدید را در سحرگاهان روز یکشنبه 10 اوت شنیده است.

سخنان پوتین

تحولات اخیر در حالی رخ می‌دهند که ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه به شهر ولادیقفقاز در نزدیکی مرز روسیه با اوستیای جنوبی سفر کرده و از نزدیک با شهروندان اوستیایی که از خشونت‌ها در منطقه گریخته‌اند، دیدار کرده است.

به گزارش بی بی سی، ولادیمیر پوتین در جریان این سفر طی سخنانی گفت که دولت گرجستان در حال ارتکاب یک نسل کشی کامل است.

پوتین در ادامه افزود: تمامیت ارضی گرجستان متحمل ضربه‌ای مهلک شده است. پوتین همچنین گفت که مناقشه در اوستیای جنوبی بیش از 34 هزار آواره بر جای گذاشته است.

کد خبر 60251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز