همشهری آنلاین: مراسم روزخبرنگار و نکوداشت دکتر کاظم معتمدنژاد روز پنجشنبه ۱۷ مرداد در بیرجند برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: این وزارتخانه به عنوان متولی فرهنگ عمومی در کشور دفاع از فرهنگ اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

علیرضا کریمی افزود: مقام معظم رهبری در عین توجه دولت نهم به امور فرهنگی باز هم بر مقوله خبر رسانی و ارتباطات تاکید دارند.

وی گفت: با توجه به اهمیت ارتباطات و اخبار در دنیای امروزی ، غفلت از خبر رسانی ضررهای بسیاری را در پی دارد.

وی وجود اساتیدی همچون دکتر معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران را الگویی برای نسل جوان دانست.

وی با اشاره به رشد و توسعه روزنامه‌ها و نشریات در خراسان جنوبی گفت: وجود این روزنامه‌ها فرصتی مناسب برای ارائه مظلومیت‌ها و محرومیت‌ها و انعکاس توانمندهای استان است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم دراین مراسم گفت: خبرنگاری در زمره دومین شغل پر مخاطره دنیا قرار دارد.

حسین افضلیان افزود: پیشرفت جامعه و توسعه علم و خرد همه به نقد و تحلیل و قلم رسای خبرنگاران گره خورده است.

وی نقد منصفانه خبرنگاران را برای بیداری چشمان خفته جامعه ضروری دانست و گفت: نقد یک نگاه خاکستری و بهترین هدیه به مدیران و مسوولان در راه توسعه جامعه می‌باشد.

او ارتقای جایگاه مادی و معنوی خبرنگاران، ایجاد امنیت شغلی، راه‌اندازی تشکل‌های مطبوعاتی و برقراری رابطه حقوقی منصفانه بین خبرنگاران و صاحب امتیازان مطبوعات را از خواسته خبرنگاران در تدوین قوانین جدید مطبوعات و رسانه ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه ‪ ۱۰‬نشریه، هفته نامه و دو هفته نامه دراین استان فعالیت دارند، افزود: طی دو سال گذشته ‪ ۲۴۰‬میلیون تومان یارانه به مطبوعات استان اختصاص یافته است.

وی بر نقد منصفانه و انعکاس خدمات دولت نهم از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: هم اکنون ایجاد ‪ ۲۰‬هزار متر مربع فضای فرهنگی در این استان در دست اقدام است که تا قبل از دولت نهم این رقم کمتر از چهار هزار مترمربع بوده است.

وی اظهارداشت : امروز حرکت شتابنده رشد و توسعه در زندگی بشر و انتقال سریع ارتباطات و فرهنگ‌ها موجب شده که افراد اهل علم و دانش این عصر را عصر ارتباطات بنامند.

او افزود: امروز ابزار و منبع اقتدار ملتها، خرد و دانایی، دستیابی به اندیشه‌های عمیق و تاثیرگذار دنیاست.

وی بیان کرد: ما به عنوان یک ملت دارای تمدن ریشه دار موظف به حراست از مواریث فرهنگی، تاریخی، ایمان و داشته‌های خود هستیم لذا باید از تسلیم شدن در برابر ایدئولوژی بیگانه بپرهیزیم.

او گفت: ملت ما یک ملت مقاوم در برابر پذیرش فرهنگ غربی است و به راحتی تسلیم فرهنگ‌های مهاجم نمی‌شود.

کد خبر 60053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز