همشهری آنلاین: پروفسور کاظم معتمدنژاد، پدر علم ارتباطات ایران گفت: مطبوعات و رسانه‌ها باید با آگاهی دادن به جامعه در خدمت مردم باشند.

به گزارش ایرنا، دکتر معتمدنژاد روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در بیرجند افزود: در ‪ ۲۰‬سال اخیر روزنامه‌های غربی پرتیراژی هستند که تنها اخبار جنجالی و پر هیاهو را منتشر می‌کنند ولی در آگاهی دادن به مردم نقشی ندارند.

وی کسب موفقیت‌های کشور را در صحنه‌های ملی و جهانی نشانگر پیشرفت انقلاب اسلامی از نظر فرهنگی ذکر کرد و گفت: هم اکنون روزانه ‪ ۱۲۰‬روزنامه در کشور منتشر می‌شود که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا این روند را ندارند.

دکتر معتمدنژاد با اشاره به مشکلات مطبوعات در سالهای اخیر بر ایجاد و تقویت فضای مطلوب و آزاد مطبوعات تاکید کرد و افزود: ما می‌توانستیم در زمینه مطبوعات پیشرفت کیفی بیشتری داشته باشیم.

پدر علم ارتباطات ایران همچنین استقلال اقتصادی مطبوعات را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: باید با حمایت‌های اقتصادی، محتوای مطبوعات بهتر شود و تیراژ آن نیز افزایش یابد.

وی آموزش روزنامه نگاری و تخصص علوم ارتباطات را ضروری دانست و گفت: هم اکنون این آموزشها در حال توسعه است بطوری که در این رشته دوره کارشناسی ارشد و دکترا تاسیس شده است.

دکتر معتمدنژاد همچنین با بیان اینکه نظام جامع حقوقی رسانه‌ها در دست تدوین است افزود: در این راستا بخش‌های بسیاری از مطالعات آن انجام شده است.

به گزارش ایرنا در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از فعالیتهای روزنامه‌ها، نشریات و خبرگزاریهای فعال این استان نیز برپا شد.

کد خبر 60052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز