یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۸
۰ نفر

جان پیتر برگر نویسنده، منتقد و نقاش انگلیسی در فهرست اولیه نامزدهای جایزه من بوکر 2008 قرار گرفت.

این نویسنده که جایزه بوکر 1972 را برای رمان جی دریافت کرده است به‌نظر می‌رسد یکی از شانس‌های دریافت‌ جایزه من بوکر سال 2008 انگلیس باشد. پیتر برگر در این کتاب که در زمان جنگ جهانی اول می‌گذرد داستانی‌ عاشقانه را پیگیری می‌کند و در خلال آن مشکلات و معضلات زندگی را حین و پس از جنگ جهانی اول به تصویر می‌کشد.

جان پیتر برگر امسال با ارائه رمان الف تا ی که در سال 2007 منتشر کرده است، در کنار 12 نویسنده دیگر چون آراویند آدیگا با رمان ببر سفید، سباستیان بر با رمان اسرار کتاب مقدس، میشل دی‌کرستر با رمان سگ گم‌شده، لیندا گرنت با رمان لباس‌ها روی پشتشان، فیلیپ هنشر با رمان بخشایش شمالی و... به‌عنوان سیزده نویسنده نهایی برای شرکت در جایزه من بوکر از طرف هیات داوران این جایزه انتخاب و معرفی شده‌است.

این نویسنده 82 ساله تا به امروز آثار بسیاری را در حوزه رمان، داستان‌ کوتاه و نقد ادبی، روانه بازار کتاب کرده است. از معروف‌ترین آثار وی می‌توان به نقاش زمان 1958، مرد خوشبخت 1967، اصول شناکردن 1972، جی 1972، مرد هفدهم 1975 و الف تا ی 2007 اشاره کرد. از این نویسنده آثاری نیز به‌صورت داستان‌گزارش در حوزه‌های هنر، سیاست و تاریخ منتشر شده که مخاطبان خاصی را در انگلیس و کشورهای انگلیسی زبان
 داشته است.

جایزه من بوکر یکی از مهم‌ترین جوایز ادبی جهان است که هر سال به بهترین رمان در میان کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا و ایرلند اهدا می‌شود. سال گذشته آن‌رایت نویسنده ایرلندی با رمان دور هم، موفق به دریافت جایزه من بوکر سال 2007 انگلستان شد، تا به امروز رمان میراث گمشده کران دسای از هند، آدمکش کور نوشته مارگارت آتوود، بیمار انگلیسی مایکل اوندانیه و بازمانده روز اثر کازئو ایشی گورو از دیگر برندگان این جایزه ادبی هستند.

کد خبر 59628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز