مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پایتخت برای استقبال از مهر و ماه رمضان آماده می‌شود.

به فاصله 50 روز تا بازگشایی مدارس و با آغاز به کار ستاد مهر رمضان در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پایتخت برای استقبال از مهر ماه و شروع سال جدید تحصیلی آماده می شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، به این منظور ستاد مهر رمضان همچون دو سال گذشته به ریاست معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و با عضویت دستگاه های دست اندرکار در داخل و خارج از مجموعه مدیریت شهری تشکیل شد.

بر اساس این گزارش همه ساله هم زمان با بازگشایی مدارس تقاضای سفرهای درون شهری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند که به هماهنگی‌های بین بخشی و اقدامات ویژه‌ای نیاز دارد و امسال برای سومین سال متوالی تقارن ماه مبارک رمضان با شروع سال جدید تحصیلی اهمیت این ایام را مضاعف کرده است.

این گزارش می‌افزاید: محل استقرار ستاد مرکزی مهر رمضان، مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران است که با توجه به نقش محوری این مرکز اجرای مدیریت یکپارچه ترافیک شهری علاوه بر وظیفه شناسایی وقایع و حوادث مؤثر بر ترافیک، مسئولیت انجام هماهنگی‌های لحظه‌ای با دستگاه‌های مرتبط، اطلاع رسانی به شهروندان و مدیریت به هنگام این گونه اتفاقات را بر عهده دارد.

بنابراین گزارش از جمله اهداف این ستاد، کاهش زمان تاخیر و جلوگیری از تراکم ترافیک در نقاط بحرانی با هدف روان‌سازی تردد در شبکه معابر، افزایش کارآیی و به کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل شهری، کاهش زمان سفرهای آموزشی و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا اعلام شده است.

این گزارش حاکی است: در این ارتباط دستورالعمل ستاد مهر رمضان از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شهرداری‌های مناطق بیست و دو گانه ابلاغ می شود که به موجب آن علاوه بر ستاد مرکزی، ستادهای معین در بیست و دو منطقه شهر تهران نیز تشکیل خواهد شد.

مشکل قطع برق چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌ها و ایجاد گره‌های ترافیکی و افزایش تراکم ترافیک در شبکه معابر و نیز مشکل جایگاه های سوخت CNG و توقف فعالیت بخش قابل توجهی از ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، از جمله مشکلات جدیدی است که پیش بینی می‌شود هم زمان با آغاز سال جدید تحصیلی باعث تشدید ترافیک شود.

کد خبر 59556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز