گروه شهری: شهردار تهران گفت: من و مجموعه مدیریت شهری به آنچه امروز در شهر اتفاق می‌افتد آگاه و بر کار مسلط هستیم

و گم گشته نمی‌چرخیم و با برنامه مشخص مباحث را پیش می‌بریم البته این به معنای نبود اشکال نیست ولی در محیط کاری متوجه می‌شویم در کار خرد جمعی وجود دارد یا خیر و افق آینده روشن است یا خیر. من اطمینان می‌دهم مجموعه با پختگی و هوشمندی و با عقلانیت موضوعات را پیش می‌برد.

به گزارش خبرنگار همشهری، قالیباف در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح زین‌الدین - سراج، طی سخنانی ضمن تشکر از ساکنان منطقه و همکاران معاونت فنی و عمرانی، اظهار داشت: طرح اتوبان زین‌الدین مشکلات بسیاری برای ساکنان این محدوده دارد.

همیشه می‌گویم اگر طرح به کندی پیش رود یک مشکل و اگر سریع و به‌طور شبانه روز هم پیش رود یک مشکل دیگر برای ساکنان ایجاد می‌کند. حتی افتتاح طرح نیز برایشان بدون مشکل نیست.

شهردار تهران همچنین از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که در اجرا و ساخت پل سراج نقش عمده‌ای ایفا کرده سپاسگزاری کرد و افزود: من بعد از جنگ سالیان طولانی در این قرارگاه بودم و جزو اولین مدیران آن به فعالیت پرداختم؛

بچه‌های جبهه و جنگ که کار مهندسی انجام می‌دادند، بعد از جنگ در بازسازی مناطق آسیب دیده و توسعه و عمران شهرها تلاش می‌کنند و اگرچه امروز در میان آنها نیستم ولی قلبم با آنهاست.

قالیباف در ادامه به تملک و تخریب برخی ساختمان‌ها در پیشبرد طرح‌ها اشاره کرد و گفت: بسیاری از این طرح‌ها مثل پل سراج با این مسئله روبه‌روست و مشکلاتی ایجاد می‌کند.

شهروندان نیز به حق حرف‌هایی دارند، ما هم محدودیت قانونی داریم،در شورای شهر نیز این موضوع را مطرح کرده‌ام.

شهردار تهران در مورد تاثیر بزرگراه زین‌الدین گفت: این بزرگراه تحول اساسی در منطقه ایجاد می‌کند، ادامه بزرگراه شهید همت به جاده هراز و دماوند و اتصال آن به سه راه آزمایش نیز تحولات کلیدی ایجاد خواهد کرد و موجب محرومیت زدایی و به نوعی تولید ثروت در این منطقه خواهد شد.

خرد جمعی و روحیه جهادی

شهردار تهران خاطر نشان کرد: هر اتفاق در تهران براساس یک تصمیم انجام شده و پشت آن نیز یک کار کارشناسی و خرد جمعی وجود دارد که توأم با روحیه جهادی در عرصه اجرا پیش می‌رود و کارها باید به گونه‌ای باشد که هم طرح‌های ملی و فراملی مانند تونل توحید، تونل صدر- نیایش، نمایشگاه بین‌المللی با قدرت پیش رود و هم  کوچک‌ترین اقدامات در محلات.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: وقتی شهر تهران را در بین کلانشهرهای کشور خود و کلانشهرهای دنیا مقایسه و شاخص‌ها را بررسی می‌کنیم باید در ابعاد مختلف حرفی برای گفتن داشته باشیم و تهران این ظرفیت را دارد.

توجه به شرق و شمال‌شرق

از سوی دیگر معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز دیروز در مراسم گشایش پل سراج گفت: شهرداری به شرق و شمال شرق تهران توجه ویژه‌ای دارد.

احمد دنیا مالی با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه توفیق بزرگی است که شهرداری در شرق تهران کارهای عظیمی چون میدان رسالت، تقاطع بزرگراه امام علی با بزرگراه رسالت، تعریض محور سه راه آزمایش با بزرگراه بابایی، طرح بزرگ لویزان، امتداد بزرگراه همت و زین‌الدین و غیره انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: طرح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه زین‌الدین – سراج از ارزان‌ترین طرح‌هایی است که توانستیم با همکاری سازمان مهندسی و عمران و با صرف هزینه ای کمتر از2 میلیارد تومان انجام دهیم.

دنیا مالی افزود: برای احداث این طرح که به موقع انجام شد، تاسیسات زیر بنایی را حفظ کرده و با رفع کمترین معارض به پایان رساندیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به تاثیرات این طرح در منطقه اشاره کرد و گفت: پل سراج تاثیر زیادی در روان‌سازی‌ ترافیک شمال به جنوب خیابان سراج و تردد آسان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت را به‌دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در تابستان امسال و در شرق تهران شاهد افتتاح طرح‌هایی هستیم که امیدوارم به ارتقای سطح کیفی خدمات در شرق تهران کمک کند.

همچنین در این مراسم شهردار منطقه4، با اشاره به اینکه شهردار تهران به منطقه شرق شهر و کاهش فاصله آن با غرب تهران توجه ویژه‌ای دارد، گفت: مجموع اعتبارات شهرداری منطقه 4 در سال 87، 600 میلیارد تومان است که این مبلغ برابر با کل هزینه‌ای است که در 20 سال گذشته در شرق تهران هزینه شده است و شاهد یک تحول ویژه در بزرگ‌ترین منطقه تهران خواهیم بود.

ویژگی های پل سراج

معاون فنی وعمرانی شهردار ی تهران با اشاره به مطالعات زیست محیطی و فرهنگی در احداث پل سراج گفت: با نگاه محله محوری و قطع نکردن محلات و مناطق مسکونی و حفظ ارتباطات آن‌ها، این پل را احداث کردیم.

دنیامالی با اشاره به شمالی – جنوبی بودن پل سراج اظهار کرد: بیشتر تقاطع‌هایی که در محورهای بزرگراهی احداث می‌کنیم، شرقی – غربی است و اکثر محورهای شمالی – جنوبی به‌صورت زیر گذر و رو گذر احداث می‌شود.

کد خبر 59323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز