رئیس اجلاس کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای‌اسلامی مراکزاستان‌ها گفت: رسانه‌های جمعی پایگاه و ابزار اصلی ترویج و ماندگاری فرهنگ بومی در کشور هستند.

احمد مسجدجامعی در حاشیه اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در سنندج در گفتگو با ایرنا افزود: حفظ فرهنگ و انتقال آن به نسل‌ها آینده از رسالت‌های اصلی فعالان رسانه‌های جمعی است.

وی خاطرنشان کرد: فعالان عرصه اطلاع رسانی در رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب، رسالت خطیری درانتقال آیین‌های بومی کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی برعهده دارند.

مسجدجامعی گفت: متاسفانه امروز اغلب رسانه‌های جمعی فعال کشور اولویت کاری خود را بر برنامه‌های سیاسی و اقتصادی متمرکز کرده‌اند و مسایل فرهنگی را در اولویت‌های بعدی قرار داده‌اند.

وی، کم‌رنگ شدن طرح مسایل فرهنگی را در رسانه‌ها، تهدیدی برای فرهنگ ایران دانست و افزود: ضعف رسانه‌ها دراین زمینه سبب اثرگذاری بیشتر رسانه‌های بیگانه شده و این امر آثار تهاجم فرهنگی را زیاد می‌کند.

این مسوول با اشاره به تنوع فرهنگی و غنای آن در سرزمین پهناور ایران گفت: مسوولان رسانه‌های جمعی با برنامه‌ریزی درست قادر خواهند بود به تولید برنامه‌های پربار برای دیگر کشورها نیز بپردازند.

مسجدجامعی، تخصصی کردن برنامه‌های تلویزیونی، مطالب مجله‌ها و روزنامه‌ها را گامی موثر در پیشرفت حوزه فرهنگی کشور عنوان کرد.

وی افزود: رسالت اصلی شبکه‌های استانی و روزنامه‌های محلی ترویج آیین و رسوم محلی است که متاسفانه این موضوع در همه استان‌ها به فراموشی سپرده شده یا ضعیف است.

پنجمین اجلاس روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در سنندج مرکز استان کردستان از دیروز آغاز شده و تا عصر امروز ادامه دارد.

در حاشیه این اجلاس چهار کارگاه فرهنگی با اعضای کمیته‌های اجتماعی، هنری، ورزش و اوقات فراغت و سلامت و زیست شهری مشکلات کلان شهرها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کد خبر 58956

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز