سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دستگیری رادوان کارادزیچ متهم به جنایات جنگی در بلگراد زمینه را برای عضویت صربستان در اتحادیه اروپا فراهم می‌کند

و به همین علت این مساله مورد استقبال روسیه قرار نگرفت. به گزارش واحد مرکزی خبر، خبرنگار این شبکه تلویزیونی در مسکو در گزارشی درباره واکنش کرملین به دستگیری رادوان کاراجیچ، گفت: با توجه به آنکه روسیه هم‌پیمان سنتی صربستان محسوب می‌شود واکنش روسها درباره دستگیری وی واکنشی حساب شده بود و مسکو آنگونه که باید از دستگیری این متهم صرب استقبال نکرد و در عین حال ابراز امیدواری کرد که محاکمه‌اش عادلانه باشد.

واکنش روسیه درباره این دستگیری نشان‌دهنده ناامیدی مقامات کرملین از آنست چراکه افراد زیادی در روسیه معتقدند رهبران صرب بوسنی در سالهای اخیر توسط دادگاه لاهه مورد ظلم واقع شده اند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه این دستگیری و نقش احتمالی دولت بلگراد در آن، نشانه همگرایی صربستان به سوی غرب و تمایل آن برای عضویت در اتحادیه اروپا است و این مساله برای روسیه خوشایند نیست.

خبرنگار سی.ان.ان در پایان گفت: با توجه به تلاش‌های گسترده روسیه برای حفظ نفوذ در منطقه بالکان و حمایت از مواضع بلگراد در مخالفت با استقلال کوزوو، دستگیری کارادزیچ نشان دهنده تمایل صرب‌ها به همگرایی بیشتر با غرب است که این وضعیت شکستی راهبردی برای سیاست خارجه روسیه محسوب می‌شود.

کد خبر 58799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز