یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۸
۰ نفر

علی ابراهیمی: مسعود میر‌کاظمی در حاشیه نشست هیات دولت از ارائه سبد کالایی ویژه کارمندان دولت در ۲ مرحله ماه‌مبارک رمضان و آستانه نوروز خبر داده است.

وزیر بازرگانی هدف از اجرای این طرح را حمایت از اقشار حقوق بگیر بدون افزایش نقدینگی در جامعه عنوان کرد و افزود:‌ در شرایط تورم بقیه اقشار جامعه به نوعی درآمدشان متناسب با افزایش قیمت‌ها، بالا می‌رود، ولی درآمد حقوق‌بگیران ثابت است.

۱. احساس مسئولیت وزیر بازرگانی نسبت به کارمندان دولت و اتخاذ راهکاری برای حمایت از این قشر بدون افزایش نقدینگی قابل تقدیر است.

۲. به گفته وزیر بازرگانی ۶.۵ میلیون از جمعیت کشور تحت پوشش این سیستم حمایتی قرار می‌گیرند.

به این ترتیب با جمعیت ۷۰ میلیونی ایران در حدود ۶۳.۵ میلیون نفر مستثنی از این طرح حمایتی هستند. میرکاظمی دلیل تعلق نگرفتن این سبد به دیگر اقشار جامعه را افزایش درآمد آنها متناسب با تورم ذکر کرده‌است.

۳. بیش از ۳۲ درصد جمعیت کشور را روستائیان و کشاورزانی تشکیل می‌دهند که جزو 4 دهک پایین درآمدی جامعه هستند.

به این دهک‌ها باید قشرهای ضعیف کارگری و خدماتی و نیروهای شاغل در مؤسسات و شرکت‌های غیردولتی را اضافه کرد که به‌مراتب وضعیت درآمدی و اقتصادی آنها از کارمندان دولت بدتر است؛ ضمن اینکه از امنیت شغلی کمتری برخوردارند. به این جمع بازنشستگان لشکری و کشوری را نیز باید اضافه کرد.

سؤالی که باید وزیر بازرگانی پاسخ دهد این است که آیا درآمد این اقشار ضعیف در کشور متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یابد یا روز به روز در مقایسه با کارمندان دولت وضعیت درآمدی آنها بدتر می‌شود؟

یا وزیر بازرگانی از وضعیت اقشار محروم جامعه خبر ندارد یا واقعا وضعیت این اقشار بهبود پیدا کرده است.

کد خبر 58510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز