شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: چند روزی است انرژی و وقت برخی نمایندگان مجلس و دولتیان معطوف به مسئله وضعیت مدیریت یکی از کلیدی‌ترین وزارتخانه‌های کشور یعنی وزارت اقتصاد شده‌است.

درحالی‌که برخی نمایندگان مجلس از چندهفته قبل تذکرات خود را به دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد شروع کردند و خواهان معرفی سریع فرد مورد نظر رئیس‌جمهوری با توجه به شرایط زمانی فعالیت مجلس شدند، ظاهرا دولت اصرار دارد از تمام ظرفیت زمانی و قانونی خود برای معرفی وزیر پیشنهادی استفاده کند. این مسئله چالشی جدید بین دولت و مجلس هشتم را رقم زده است.

تجربه نوع رابطه دولت نهم و مجلس هفتم نشان می‌دهد که ساعت‌ها وقت و انرژی این 2 قوه مهم کشور و البته محافل سیاسی و رسانه‌ای صرف اموری شد که حقیقتا از اهمیت آنچنانی برخوردار نبود که دولت و مجلس درگیر آن شوند اما برخی ملاحظات و البته سیاسی‌کاری‌ها این شرایط را موجب شد.

ساعت کار بانک‌ها و تغییر ساعت از جمله این مسائل بود که البته بازتاب مثبتی نیز با وجود مسائل مهم‌تر اقتصادی در جامعه نداشت.

هم‌اکنون نیز که دولت درگیر تدوین و اجرای طرح تحول بزرگ اقتصادی است و اجرایی شدن آن نیازمند اولا وجود یک تیم اقتصادی قدرتمند، کارشناس و مدیر که در این تیم قطعا وزیر اقتصاد نقش کلیدی بازی می‌کند و پاسخگو در قبال طرح است و مشخص نبودن آن خلأیی بزرگ در این تیم است.

ثانیا، وجود یک همکاری و تعامل قوی و مناسب بین دولت و مجلس و ثالثا پرهیز از هر موضوعی که مسئله را نزد افکار عمومی تحت‌الشعاع قرار دهد، مقاومت بر سر معرفی وزیر پیشنهادی و ایجاد چالش بین دولت و مجلس چه توجیهی دارد؟

کد خبر 58398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز