همشهری آنلاین: فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه از آغاز تجهیز ۵۰ تیپ این واحد به مهمات هوشمند و خوشه‌ای خبر داد.

به گزارش فارس، سردار محمود چهارباغی فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه دوشنبه (۱۷ تیر) در همایش تجلیل از پیشکسوتان توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه با اشاره به آغاز دور جدید تهدیدات دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در صورت تهاجم دشمن، در سراسر نقاط کشور و از مرز تا مرکز، با آتش کوبنده خود، پاسخ محکمی به آنها خواهیم داد.

چهارباغی افزود: همه سلاح‌ها، گلوله‌ها و راکت‌های ما آماده است تا از خاک مقدس جمهوری اسلامی با مدرن‌ترین سلاح‌هایی که در اختیار داریم، دفاع کنیم و پشیمانی ابدی را برای متجاوزان به خاک ایران اسلامی پدید آوریم.

فرمانده توپخانه و موشک‌های نیروی زمینی سپاه همچنین با اشاره به فعالیت ۶ گروه مستقل توپخانه و موشک های نیروی زمینی سپاه، به جز یگان‌های مستقر در تیپ‌ها و لشکرهای این نیرو، در استان‌های مختلف گفت: ۲ گروه دیگر در جنوب شرق کشور و غرب نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تجهیزات مدرن نیروی زمینی سپاه در بخش توپخانه و موشک اشاره کرد و گفت: راکت‌انداز فجر ۳ و فجر ۵ با قدرت و برد بالا به همراه موشک‌های زلزال با برد ۱۵۰ کیلومتر از تجهیزاتی است که در اختیار گروه‌ها قرار دارد. همچنین ادواتی مانند کاتیوشاهای تک لول، دو لول، چهار لول و هشت لول با تحرک و قدرت آتش بالا در اختیار تیپ‌های عملیاتی قرار گرفته است.

چهارباغی خاطرنشان کرد: اکنون ۵۰ تیپ توپخانه عملیاتی در سراسر کشور با تجهیزاتی مانند توپ 130، 155 و DC122، کاتیوشا و انواع راکت‌ها حضور داشته و فعال هستند.

وی با اشاره به تولید تجهیزات جدید در این یگان از جمله مهمات هوشمند که قادر است اهداف کوچک و متحرک را مورد اصابت قرار دهد و نیز گلوله های 130 و 155 میلی متری خوشه‌ای که فضای زیادی را روی زمین تحت پوشش قرار خواهد داد، اظهار داشت: با استفاده از تجربیات و دانش جدید، سیستم هدایت آتش توپخانه کامپیوتری شده و بوسیله دستگاه هادی که به اندازه موبایل است، کلیه سیستم‌ها هدایت می‌شوند که این امر در افزایش قدرت و دقت نیز موثر است.

کد خبر 57295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز