یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: صادق تبریزی از پیشکسوتان نقاشی مدرن قرار است حدود 15 تابلو برای کمک به تکمیل پروژه باغ‌هنر بم به شجریان اهدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی جمشیدی مدیر اجرایی نمایشگاه همنوا با بم با اشاره به استقبال هنرمندان مختلف در جهت یاری شجریان و کمک به مردم بم گفت: تاکنون یدالله کابلی یکی از آثارشان را به استاد شجریان اهدا کرده‌اند که برای کمک به این جریان به فروش گذاشته شود و همچنین صادق تبریزی از پیشکسوتان نقاشی مدرن ایران نیز برای یاری کردن شجریان در این پروژه قرار است حدود 10 تا 15 تابلوی نقاشی را خلق کنند.

وی افزود: استاد شجریان نیز از حمایت هنرمندان استقبال کرد و قرار است که جریان برگزاری نمایشگاه‌های هنری به منظور کمک به پروژه ساخت باغ هنر بم همچنان ادامه یابد و تابلوهای جدید هنرمندان مختلف جایگزین آثار فروخته شده شود.

جمشیدی همچنین از حمایت هنرمندان جوان از این جریان خبر داد و گفت: ما کمک‌های هنرمندان جوان را هم می‌پذیریم که البته سعی خواهیم کرد شأن و عیار نمایشگاه را نیز حفظ کنیم.

مدیر نگارخانه شمس و مدیر اجرایی نمایشگاه همنوا با بم درباره میزان فروش تابلوهای اهدا شده به شجریان که به نفع باغ هنر بم به فروش گذاشته شده است نیز توضیح داد: تاکنون بیش از 100 میلیون تومان از این آثار فروخته شده و بیش از 100 میلیون تومان از این آثار نیز برای فروش رزرو شده است. [نمایشگاه همنوا با بم با حضور شجریان آغاز به کار کرد]

وی افزود: فروش آثار به منظور کمک به پروژه باغ هنر بم، به صورت همت عالی صورت می‌گیرد و آثار به کسی داده می‌شود که مبلغ بیشتری را برای آنها پرداخت کند.

جمشیدی تصریح کرد: این مبالغ قیمت یک تابلو نیست بلکه کمکی است که برای کمک به باغ هنر بم دریافت می‌شود.

جمشیدی بالاترین رقمی را که بابت یکی از این تابلوها اهدا شده، 20 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: قیمت‌هایی که برای هر تابلو اعلام شده است، تنها قیمت پایه این آثار است و اگر قرار بود بنا به قیمت‌های اعلام شده آثار فروخته شوند، همان روز اول تمامی آثار فروخته می‌شد. اما این نمایشگاه برای کمک به مردم بم و به صورت همت عالی ترتیب یافته و بنابراین هر کس مبلغ بیشتری بابت این آثار پرداخت کند، تابلو را از آن خود خواهد کرد.

نمایشگاه همنوا با بم روز جمعه 14 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران خاتمه یافت، آثار به مؤسسه فرهنگی هنری دل‌آواز منتقل شده و علاقه‌مندان برای مشارکت در تکمیل پروژه باغ هنر بم از طریق خرید آثار می‌توانند به نگارخانه شمس مراجعه کنند.

نگارخانه شمس در پاسداران، نگارستان هشتم، کوچه سوم (رحیمی تفرشی)، پلاک 5، واقع شده است

کد خبر 57196

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز