یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات کانون آهنگسازان خانه موسیقی با کمترین تعداد شرکت کننده عصر شنبه 8 تیر در تالار ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار شد

به گزارش همشهری آنلاین ، مجمع عمومی نوبت دوم کانون آهنگسازان خانه موسیقی با حضور 30 تن از اعضای این کانون تشکیل شد و نصف این تعداد نامزدهای بازرس و هیئت مدیره بودند و از این نظر این کانون و نیز کانون خوانندگان کلاسیک  انتخاباتی بسیار ضعیف را تجربه کردند که نصاب مجمع آنها تقریبا یک دهم نصاب کل اعضای آنها بود.

تقی ضرابی و نیز محمد جلیل عندلیبی از جمله اعضای هیئت مدیره کانون بودند که از عدم حضور اعضا در این انتخابات گله مند شدند و ضرابی درگزارش خود گفت: کانون آهنگسازان خانه موسیقی حدود250 عضو دارد که از این تعداد 48 عضو پیوسته، 70 نفر وابسته یک و 132 نفر وابسته دو هستند و برای اینکه حقی ازکسی ضایع نشود سطح کار اعضای این کانون را بنابر تحصیلات آکادمیک تقسیم بندی کرده ایم و تمام آهنگسازانی که در حوزه موسیقی ایرانی ، سمفونیک، کودک و پاپ دارای تحصیلات دانشگاهی هستند را در گروه وابسته یک و مابقی اعضا را در گروه وابسته 2 قرار داده و در بخش رهبری هم به همین شکل عمل کرده ایم.
 
پس از سخنان ضرابی برخی از اعضای کانون چون حسین پیرنیا به نحوه کار هیئت مدیره ایراد گرفت و گفت: این که اعضای هئیت مدیره جمع شدن افراد را در اینجا کار بزرگی می دانند به نظر من سخن به صوابی نیست ، چرا که من خود هر ماه مجمعی از اهل شعر وادب وهنر را در کرج برپا می‌کنم که تا 300 نفر در آن گرد هم می‌آیند.

وی گفت که کانون آهنگسازان باید فضایی را فراهم کند که در مقابله با موج ورود آهنگسازان کارنابلد و بی استعداد به صدا و سیما تحرکی از خود نشان دهد و از حقوق آهنگسازان دفاع کند.

در ادامه این مراسم محمدجلیل عندلیبی با بیان این مطلب که نباید مسائل صنفی را ساده گرفت گفت : هنر موسیقی در شرایط فعلی جای خوبی ندارد و متاسفانه کم لطفی اهالی موسیقی نیز به این نابسامانی لطمه زده است ؛ من از این مسئله ابراز ناخرسندی می کنم و به تمام دوستان و همکاران توصیه دارم که این مسئله صنفی را ساده نگریم و با نوع عملکرد خود همین جمع کوچک را ازبین نبریم.

محمدمیرزمانی ضمن مثبت ارزیابی کردن شرایط موجود در هنر موسیقی گفت : همیشه عادت کردایم که یک روی سکه را ببینیم و ارزیابی کنیم اما به نظرمن باید روی مثبت سکه را هم دید به نظرمن همین حضور اندک هم مایه دلگرمی است.

پس از صحبت های هیئت مدیره سابق کانون آهنگساران خانه موسیقی انتخابات با ریاست محمد سریر آغاز شد و هر یک از کاندیداها ضمن معرفی کوتاهی از خود و سوابق فعالیت شان به برنامه های آتی خود پس از انتخابات اشاره کردند.

در ادامه پس از رای گیری تقی ضرابی با 25 رای، وارطان ساهاکیان و محمد میرزمانی هر یک با 20 رای مشترکا نفر دوم ،ناصر چشم آذر با 16 رای و مهیار تفرشی با 12 رای به عنوان اعضای اصلی کانون انتخاب شدند.

همچنین علی بکان و مازیار حیدری به عنوان علی البدل اول و دوم کانون آهنگسازان خانه موسیقی برگزیده شدند؛ امیر معینی نیز با 16 رای به عنوان بازرس اصلی و محسن کوهستانی با 8 رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند

کد خبر 56469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز