یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: محمد رضا لطفی که کنسرت اخیرش در تالار وزارت کشور با اقبال عمومی روبرو شده بود، شهریور ماه امسال نخستین کنسرت خارج از تهران خود را در شیراز برگزار خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میراث خبر کنسرت محمدرضا لطفی در دو بخش اجرا می‌شود که بخش نخست آن به تکنوازی و بداهه نوازی لطفی اختصاص دارد و در بخش دوم هم گروه همنوازان شیدا با آواز محمد معتمدی به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

اعضای گروه هم نوازان شیدا را «فرخ مظهری»تار،«حمید سکوتی»سه‌تار ابریشم ، «حمید خبازی»، «پویان بیگلر» و «مازیار شاهی» تار، «هادی آذرپیرا»عود، «فرهاد زالی» و «هوشمند عبادی»نی‌، «آرش کامور»، «روزبه اسدیان» و «حمیدرضا خلعتبری»کمانچه،«آریا محافظ»سنتور،«عیسی شکری»دایره،‌ «شهریار فامیل‌نظری»دف و «احمد مستنبط»:تمبک تشکیل می‌دهند که یک سالی است تمرینات فشرده‌ای را هم برای اجرای برنامه‌ای که در نهایت به انتشار آلبوم وطنم ایران انجامید صورت بندی کرده‌اند. [انتشار تازه‌ترین آلبوم لطفی وهمنوازان شیدا]

تفاوت اجرای تهران لطفی با اجرای شیراز در حذف دو گروه بانوان شیدا و گروه بازسازی شیدا است که طبیعی است به دلیل هزینه‌های اجرا در شهرستان هدایت گروهی نزدیک به 50 نفر با امکاناتی که در بخش خصوصی موسیقی و موسسه ‌آوای شیدا وجود دارد تقریبا میسر نخواهد بود.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که کنسرت لطفی در شیراز نخستین کنسرت این هنرمند در شهرستان‌ها است و چنانکه پیش از این هم وی در گفت وگویی بلند با همشهری بیان کرده بود، قرار است این کنسرت‌ها در دیگر شهرها هم اجرا شود.

با این تفاوت که پیش از این لطفی در گفت وگوی خود با همشهری اعلام کرده بود که اجرایش در شهرستان‌ها با برگزاری کلاس‌هایی در تشریح جایگاه موسیقی سنتی و .. توام خواهد بود.

کد خبر 56467

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز