یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین- محمد رسولی: دیگر طاقت نگاه داشتن اشک‌های خود را نداشت به روی سن رفت و در مقابل هزارن چشم و دوربین‌های مختلف، آخرین روز کاری تمام وقت خود با مایکروسافت را با دست دادن با استیو بالمر به پایان رساند.

بیل گیتس، مالک مایکروسافت، کلیه مسئولیت‌های اجرایی خود را در مایکروسافت به استیو بالمر، یار و شریک قدیمی خود، سپرد و با همگان خداحافظی کرد.

بیل گیتس در حالی در سالن کنفرانس شرکت به همراه استیو بالمر به مرور خاطرات مشترک گذشته در مورد راه‌اندازی و گسترش مایکروسافت می‌پرداخت که در واقع خود را آماده خداحافظی دائمی از کار اجرایی می‌کرد.

آنها به نقطه عطف خود که ورود به شرکت IBM و جهانی شدن آنها بود نیز اشاره کردند. به روزهایی که سیستم‌عامل DOS  توانست تنها به دلیل تاخیر شرکت Dr  DOS در ارائه سیستم‌ عامل به IBM، جایگزین آن شود و به تمام جهان و سپس خانه‌های مردم راه پیدا کند و بعد به بیان خاطرات خود در زمینه ورود اولین ویندوز به بازار و رقابت آن با OS/2  پرداختند. این در حالی بود که 830 نفر از کارمندان مایکروسافت نیز در این مراسم حضور داشتند.

بیل گیتس، در سال 1975 به همراه پاول آلن، مایکروسافت را راه‌اندازی کرد و اکنون معتقد است که شرکت در این 33 سال با لغزش‌هایی نیز روبرو بوده و یک شرکت کامل محسوب نمی‌شود (این در حالیست که مایکروسافت و بیل گیتس یکی از ثروتمندترین‌های جهان محسوب می‌شوند).

گیتس که همچنان به عنوان عضو هیئت مدیره مایکروسافت باقی خواهند ماند، اظهار داشت که در برخی پروژه‌ها به بالمر و دو عضو دیگر هیئت مدیره، گرگ ماندی و ری اوزی، یاری خواهد داد اما هر چه تعداد این پروژه‌ها کمتر باشد، برای او بهتر خواهد بود.

یکی از پروژه‌هایی که بیل گیتس حتما در آنها شرکت خواهد کرد، جستجوی تحت وب است که به نظر گیتس، مایکروسافت در این زمینه از رقبای اصلی یعنی گوگل و یاهو عقب افتاده است.

طبق آمارهای جهانی، گوگل با اختلاف فاحش در صدر قرار داشته و یاهو پس از آن در رتبه دوم موتورهای جستجو قرار دارد.

گیتس قصد دارد با کمک یک تیم قوی، در فاز اول از یاهو سبقت گرفته و سهم عمده‌ای از درآمد اینترنتی و تبلیغات آن را به خود اختصاص دهد.

گیتس معتقد است که در این زمینه، مایکروسافتی‌ها اساسا کاری انجام نداده و می‌بایست حرکت خود را از ابتدا شروع کنند.
او همچنین اعلام کرد که دیگر به صورت تمام وقت به شرکت نخواهد آمد و ممکن است روزهای بسیاری را دور از شرکت باشد. وی دلیل این تصمیم را ایجاد فرصتی برای دیگران به منظور رشد در مجموعه و استفاده از نیروهای جوان ذکر کرد.

در انتها نیز نوبت به بالمر رسید که در حالیکه آلبوم عکسهای مشترک را که به امضای گیتس رسیده بود به همه نشان می‌داد، از بی‌کفایتی خود در خرید هدیه برای گیتس سخن بگوید در حالیکه توان پنهان نگاه داشتن اشک‌های خود را نداشت.

در این هنگام کارمندان ایستاده به تشویق گیتس می‌پرداختند و گیتس همچنان اشک‌های خود را پاک می‌کرد و پس از آن همه چیز تمام شد.

بیل گیتس را می‌توان در دنیای کامپیوتر، نرم‌افزار و همچنین بازاریابی از نخبگان دنیا دانست به نحوی که در طی 33 سال موفق شده شرکتش را از یک شرکت 4 نفره معمولی به بزرگترین و ثروتمندترین شرکت دنیا و خود را به عنوان مشهورترین فرد دنیای کامپیوتر و یکی از ثروتمندترین  افراد جهان تبدیل کند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 56355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز