همشهری آنلاین: اسباب‌بازی‌ها دیگر در ژاپن تنها برای بچه‌ها نیستند، بلکه در این کشور با جمعیتی در حال سالمندشدن، موجی از وسائل بازی برای کمک به بزرگسالان برای رفع تنش، مقابله با بزرگ شدن شکم و تسکین تنهایی به بازار آمده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه اسباب‌بازی‌سازان ژاپنی از وسائل کمک‌ورزشی تا روبات‌های رقصنده به طور فزاینده‌ای توجه‌شان را به افراد بزرگسال به عنوان یک بازار در حال رشد معطوف کرده‌اند.

این عطف توجه در میان افزایش تلاش‌ها در ژاپن برای حفظ تناسب بدنی مردم است که آمارها نشان‌دهنده آن است که یک پنچم انها 65 ساله یا بالاتر هستند، درصدی که انتظار می‌رود تا سال 2055 به 45 درصد برسد.

سوی تویاما، یکی از سازمان‌دهندگان نمایشگاه اسباب‌بازی توکیو که پنج‌شنبه آینده 19 ژوئن (30 خرداد) برگزار شد، در این باره می‌گوید: "شرکت‌های اسباب‌بازی به طور فزاینده‌ای نه تنها به برطرف کردن نیازهای بهداشتی برای بزرگسالان، بلکه همچنین به رفع تنهایی آنها توجه دارند، چرا که با افزایش میانگین سنی مردم و ازدواج تعداد کمتری از زنان تعداد افرادی که در خانه تنها هستند، افزایش می‌یابد."

توکیو در ماه آوریل قانونی را به تصویب رساند که شرکت‌ها و مقامات محلی دولتی را ملزم می‌کند تا دور کمر کارمندان بین 40 تا 74 سال خود را اندازه بگیرند. در صورتی که دور کمر مردان از 83.75 سانتی‌متر و در مورد زنان از 88.5 سانتی‌متر تجاوز کند، آنها در رده مبتلایان به "سندروم متابولیک" قرار می‌گیرند و شرکت‌ها از لحاظ مالی جریمه می‌شوند.

شرکت ژاپنی "باندای نامکو" برای تشویق کارمندان به راه‌رفتن به جای سوارشدن به تاکسی، یک دستگاه "تاکسی واکر" Taxi Walker" در اختیار آنها قرار داده است که یک گام‌سنج (pedometer) است که میزان پولی را که فرد با پیاده‌روی و سوارنشدن به تاکسی صرفه‌جویی می‌کند،نشان می‌دهد.

روبات رقصنده ساخت شرکت سگا

شرکت سگا یک گیاه گلدانی واقعی را ارائه کرده است که هنگامی که فردی با او صحبت می‌کند، سر تکان می‌دهد و به این ترتیب به بزرگسالان تنها و تحت تنش کمک می‌کند.
این گیاه دوبرگی "پکوپا" می‌تواند در پاسخ به سر و صدا خم شود و برگ‌هایش را تکان دهد.

و محصول دیگر شرکت سگا برای بزرگسالان یک روبات دارای دوچرخ با صدای استریو به نام "آمفوت" که می‌تواند برقصد.

کد خبر 55693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز