چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که واردات خون در کشور نداریم گفت: یکی از افتخارات ما دسترسی به شاخص اهدای صد در صدی داوطلبان خون است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران باقری لنکرانی در حاشیه بازدید همزمان سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور از مرکز سازمان انتقال خون در این باره گفت: ترکیباتی که از فرآورده های خون گرفته و برای تولید و تهیه پلاکت از خون استفاده می شود در برخی از استان ها با مشکل مواجه هستیم که مرتفع خواهد شد.

وی افزود: با راه اندازی اتوماسیون در مرکز سازمان انتقال خون، فرآیندهای این مرکز از استانداردهای بین المللی برخوردار و از نظر تجهیزات و بهسازی محیط و تجهیز زیرساخت ها نیز در منطقه خاورمیانه بی نظیر و در آسیا کم نظیر است.

باقری لنکرانی با بیان اینکه تعداد اورژانس از 650 واحد به 1580 واحد رسیده است افزود: در سال گذشته با همکاری استانداری مشکل بودجه سازمان انتقال خون رفع شد و امیدواریم با بازدیدی که آقای سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور از این مرکز داشتند؛ بقیه مشکلات بودجه ای ما برطرف می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در یکی دو سال گذشته چهار پایگاه انتقال خون در کشور به بهره برداری رسیده است و امیدواریم پایگاه انتقال خون منطقه ای در شهرهای ورامین و شهریار با توجه به نیاز آن مناطق ایجاد شود.

در این مراسم معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در مرکز سازمان انتقال خون، خون اهدا کرد.

کد خبر 55433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز