سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۰
۰ نفر

گروه اجتماعی-علی اصغرمحمدی: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: محتوای کتاب ریاضی سال اول دبیرستان بالاخره بعد از 17 سال، از سال تحصیلی آینده تغییر می‌کند.

به گفته بهرام محمدیان، از سال تحصیلی آینده 111‌عنوان کتاب درسی تغییرات جزیی می‌کند و 6‌کتاب دوره شاخه فنی حرفه‌ای نیز دچار تغییرات اساسی می‌شود.

کتاب ریاضی سال اول دبیرستان از کتاب‌هایی بود که همواره کارشناسان و دبیران نسبت به محتوای آن ایراداتی وارد می‌کردند،  اما 17‌سال این کتاب تدریس شد.

اغلب کارشناسان و دبیران معتقدند محتوای کتاب ریاضی سال اول دبیرستان یکی از عوامل مهم بالا بودن میزان افت تحصیلی در این پایه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تایید تاثیرگذاری محتوای کتاب‌های درسی در افت تحصیلی گفت: البته در این باره مطالب اغراق آمیزی بیان شده است که باید بررسی شود.

محمدیان افزود: تولید سالانه بیش از 150 میلیون جلد کتاب درسی،  35 میلیون نسخه مجلات رشد،  700 نرم افزار آموزشی را از عمده کارهای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

وی تولید 42 ساعت فیلم آموزشی و راه اندازی دارالقران مجازی را از برنامه‌های جدید سازمان در عرصه مهارت‌های زندگی و کمک آموزشی نام برد.

محمدیان با تاکید بر ایجاد تناسب بین محتوای کتاب‌ها با فناوری‌های نوین گفت: در حوزه فنی و حرفه‌ای حدود 370 جلد کتاب داریم که 17 جلد از آنها جدید‌التالیف هستند.

به گفته وی،  امسال نیز حدود 159 جلد کتاب درسی توزیع خواهدشد و  کتاب‌های دوره دبستان و پیش‌دانشگاهی از طریق مدارس توزیع می‌شود. کتاب‌های دوره‌های راهنمایی و دبیرستان نیز توسط کتاب فروشی‌ها توزیع خواهدشد.

 محمدیان تصریح کرد: برای حل مشکل روخوانی قرآن،  طرح جدیدی در 30 درصد مدارس ابتدایی اجرا می‌شود. 

به گفته وی،  بررسی تحلیلی برنامه‌های درسی تولید شده با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای موفق و  تهیه برنامه‌های درسی مناسب در این زمینه برای کشورما،  نخستین اولویت پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی است.

کد خبر 55315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز