همشهر‌ی‌آنلاین: نادر مشایخی که چندی قبل ارکستر مجلسی تهران را شکل داده بود در روزها 5 تا 7 تیر آزمون انتخاب نوازندگان برای ارکستر فیلارمونیک جدید را در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد کرد.

به گزارش همشهر‌ِی‌آنلاین از ایسنا امیر حسین آهویی که سرپرستی ارکستر فیلارمونیک جدید تهران را عهده دار است ضمن اعلام این خبر گفت: علاوه برآقای نادر مشایخی که بر تمامی مراحل کار نظارت دارند، هیات داوران از کشورهای آلمان و اتریش برای برگزاری امتحان  در روزهای پنجم، ششم و هفتم تیرماه سال جاری در فرهنگ‌سرای نیاوران و در سالن خلیج فارس حاضر می‌شوند تا از نوازندگان متقاضی ورود به ارکستر امتحان بگیرند.

وی با اعلام ایجاد تمهیدات مقدماتی برای برگزاری این آزمون گفت: چهارشنبه پنجم تیر از ساعت 9 تا 12 نوازندگان سازهای ویلن و ویولا، پنج‌شنبه ششم تیر از ساعت 12 و 30 دقیقه تا 15 و 30 دقیقه نوازندگان سازهای بادی مسی و بادی چوبی و جمعه هفتم تیرماه از ساعت 9 تا 12 نوازندگان سازهای ویلن سل و کنتر باس می‌توانند برای شرکت در امتحان به فرهنگسرای یادشده مراجعه کنند.

سرپرست ارکستر فیلارمونیک جدید تهران تنها راه ورود نوازندگان به ارکستر را  از طریق امتحان ذکر کرد و گفت:  بر طبق روال امتحانات ارکستر به‌رهبری نادر مشایخی، این امتحان نیز در پشت پرده انجام خواهد شد و هیات داوران و نوازندگان همدیگر را مشاهده نمی‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین در حالی که دست اندرکاران ارکستر مجلسی و فیلارمونیک از توفیق این ارکستر در داخل وخارج خبر می دهند ، پیش از این و در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری شریف لطفی شکل گرفت ،اما به دلیل عدم حمایت‌های لازم، عملا کار آن متوقف و به تعطیلی انجامید

کد خبر 55306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز