سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

اگر همسر شما از جمله افراد گیاهخوار است و فقط غذاهایی را که از مخلوط سبزیجات آماده می‌شوند

آشپزی

، مصرف می‌کند با پخت یک خوراک خوشمزه و سریع از سبزیجات مختلف، غذایی باب میل او درست کنید. این خوراک علاوه بر طعم خوبی که دارد، بسیار پرخاصیت هم هست زیرا مراحل پخت آن سریع بوده و سبزیجات، بسیار کم سرخ می‌شوند؛
در نتیجه درصد زیادی از خواص آنها حفظ خواهد شد.

 مواد لازم برای 4 نفر:

- پیازچه؛ 8 عدد
- قارچ؛ 225 گرم
- فلفل دلمه‌ای قرمز؛ یک عدد
- فلفل دلمه‌ای سبز؛ یک عدد
- هویج؛ 2 عدد بزرگ
- روغن مخصوص سرخ‌کردنی؛ 4 قاشق سوپ‌خوری
- سیر؛ 2 حبه
- جوانه گندم یا ماش؛ 225 گرم یا یک پیمانه
- نمک و فلفل سیاه؛  به مقدار لازم
- آب لیموترش؛ 4 قاشق سوپ‌خوری

روش پخت:

1 - فلفل‌های دلمه‌ای و پیازچه‌ها را شسته، به صورت خلالی خرد کنید و در ظرف‌های جداگانه‌ بریزید. هویج‌ها را هم پوست کنده، همان‌طور باریک خرد کنید. حبه‌های سیر را نیز بعد از پوست کندن،‌ رنده کنید. قارچ‌ها را نیز بشویید و حلقه‌حلقه کنید.

2 - تابه نچسب گودی آماده کرده و روغن را داخل آن بریزید و روی شعله متوسط اجاق‌گاز قرار دهید تا داغ شود،‌ سپس پیازچه و سیر را به آن اضافه کنید و مدت 30 ثانیه حرارت دهید. البته در طول حرارت دادن، مواد را مرتب هم بزنید.

3 - قارچ، فلفل و هویج خرد شده را که از قبل آماده کرده بودید، به مخلوط سیر و پیازچه اضافه کنید و 10 دقیقه روی شعله زیاد اجاق گاز حرارت دهید تا اینکه سبزیجات پخته شوند. سپس نمک، فلفل و آب لیموترش را به مخلوط اضافه کنید.

4 - در پایان جوانه گندم یا ماش را در تابه بریزید و یک تا 2 دقیقه دیگر حرارت دهید. حالا خوراک آماده است.

نکته:‌ برای اینکه سبزیجات این خوراک در فرصتی کم پخته شوند و در عین حال، تازگی خود را از دست ندهند، باید پیش از اضافه کردن سبزیجات، روغن را خوب داغ کنید. مدت زمان لازم برای پخت این غذا حدود یک ربع است. 

کد خبر 55209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز