یکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران از آغاز عملیات احداث تونلی شرقی – غربی تا حدود سه ماه آینده خبر داد.

دکتر محمد باقر قالیباف گفت: یک لاین این تونل در ادامه بزرگراه صدر از زیر پارک ملت و خیابان ولی عصر به سمت نیایش می‌گذرد و در لاین دیگر از غرب به شرق، رسیدن به بزرگراه‌های مدرس و صدر را ممکن می‌سازد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، در مراسم افتتاح بزرگراه شهید سروری (تقاطع بزرگراه شهید کاظمی- آیت الله سعیدی)با بیان این که امروز عزت و امنیت را مدیون امام و شهدا هستیم و اگر امروز بخواهیم این راه را ادامه دهیم باید در گفتار و رفتار با اخلاص باشیم، گفت: مجموعه مدیریت شهری، امروز هم  در حوزه آموزشی، تربیتی و اجتماعی حرکت معنی‌داری را در سطح شهر انجام می‌دهد و هم در عرصه مسائل مختلف عمرانی و خدماتی، به هر جای شهر که نگاه می‌بینیم که از محله گرفته تا اجرای پروژه‌های سنگین در مقیاس منطقه‌ای، شهری، ملی و فراملی، فعالیت‌های زیادی در حال انجام است، هرچند که این وظیفه ماست و منتی بر این کارها نداریم.

وی با اشاره به مشکلات پروژه‌های عمرانی، افزود: مجموعه شهرداری بر خلاف بقیه مجموعه‌های دولت باید هم پول درآورد و هم آن را هزینه کند و پول آماده نیست که فقط ما کار کنیم و وظیفه پول درآوردن، تامین مصالح و از همه مهم‌تر هزینه کردن پول را باید خودمان انجام دهیم.

قالیباف فعالیت‌های انجام شده در بخش مترو را در طول 25 سال گذشته بی‌سابقه دانست و خاطر نشان کرد: در طول 25 سال گذشته و در هیچ مقطعی مانند امروز احداث 15 کیلومتر خط عملیاتی مترو در سال، سابقه نداشته است و تا به این حد به آن توجه نشده بود و شهرداری نیز برای آن اعتبار پیش بینی نکرده بود، اما می‌بینیم که در حال حاضر در همه خطوط کارها با سرعت و با همه ظرفیت در حال انجام است هر چند ممکن است مردم همه این کارها را نبینند.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: امروز در تهران به همان اندازه که روی زمین کار انجام می‌شود ، زیر زمین نیز در بخش تونل‌های مترو، حمل و نقل، آب‌های زیر سطحی و در آینده نزدیک در زمینه تونل‌های تاسیسات شهری کار انجام می‌شود و هنگامی آرامش روی سطح زمین برقرار می‌شود که زیر سطح زمین و تاسیسات به درستی آماده شده باشد.

وی از آغاز عملیات احداث تونلی شرقی – غربی تا حدود سه ماه آینده خبر داد و افزود: این تونل در ادامه بزرگراه صدر از زیر پارک ملت و خیابان ولی عصر به سمت نیایش می‌گذرد و در لاین تونلی دیگر از غرب به شرق رسیدن به بزرگراه های مدرس و صدر را ممکن می سازد.

قالیباف با اشاره به سه میلیون متر مربع بنا در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خاطر نشان کرد: این حجم کار در بخش‌های فرهنگی‌، مذهبی و ورزشی در سطح شهر تهران در هیچ زمانی سابقه نداشته است، هرچند که برای انجام هر یک از این فعالیتها، شهروندان متحمل زحمات زیادی شده‌اند.

کد خبر 53841

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز