پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۵ - ۰۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلابن: سایت آمازون به تازگی سرویس جدیدی در موتور جستجوی خود[A9] به کاربران عرضه کرده است. این سرویس گرافیگی مخصوص پیدا کردن نقشه خیابان‌ها و مراکز تجاری‌است.

سرویس جدید A9 در حال حاضر محدود به 20 شهر بزرگ آمریکا بوده و آمازون قصد دارد در آینده نزدیک با گسترش آن به سایر شهرها و کشورها، فعالیت خود را افزایش دهد.

A9 که می‌تواند کاربران خود را در یافتن مسیر دلخواه و حتی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ یاری دهد، راهنمای گرافیکی و نقشه مقصد را در اختیار آنها قرار می‌دهد و  کاربران می‌توانند به‌راحتی از پرینت آن استفاده کنند.

همچنین جستجوهای قبلی هر کاربر نیز حفظ شده و در صورت نیاز می‌تواند به آن رجوع کند.

همچنین A9 ‌این قابلیت را دارد که کاربران را به مناطق یا فروشگاه‌هایی که بورس کالای خاصی هستند راهنمایی می‌کند.

پیش از این شرکت‌های مایکروسافت و گوگل سرمایه‌گذاری زیادی بر روی جستجو های گرافیکی و نقشه انجام داده‌اند و در این زمینه پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند، به همین دلیل نمی‌توان سرویس تازه شکل‌گرفته آمازون را با آنها مقایسه کرد.

A9 به کاربران پیشنهاد می‌دهد به سایت Login کنند تا نتایج جستجوهاشان به صورت اختصاصی برای‌شان نگهداری شود.

البته کاربران می‌توانند بدون Login کردن نیز از موتور جستجو استفاده کنند.

آمازون همچنین با اضافه شده این سرویس، Toolbar مخصوص جستجوی خود را حذف کرده است.

آمازون پیش از این در موتور جستجوی وب خود از موتور استفاده‌شده در سایت مایکروسافت، یعنی Live Search استفاده می‌کرد ولی اکنون از موتور سایت گوگل و منابع سایت WikiPedia استفاده می‌کند.

در حال حاضر A9 سهم کمی از بازار جستجوهای اینترنتی دارد و تنها 0.1 درصد از کل جستجوها(حدود 3.2 میلیون جستجو در یک دوره زمانی) سهم آن بوده‌است و مقام 32 را در بین موتورها کسب کرده‌است.

گوگل با 3 بیلیون جستجو در همان دوره زمانی مقام اول را دارد.

کد خبر 5371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز