جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

زندگی‌ماشینی گاهی فرصت غذاخوردن را هم از انسان‌ها سلب می‌کند و برخی مجبور می‌شوند به جای جویدن آهسته و کامل غذا، در واقع آن را ببلعند تا وقت کمتری تلف شود.

اما تحقیقات نشان می‌دهد که آرام غذا خوردن به تناسب اندام کمک می‌کند. با توجه به نتیجه این تحقیقات، آن دسته از افرادی که با آرامش بیشتری غذا می‌خورند نسبت به سایرین در هر وعده غذایی 70‌کالری انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

پزشکان توصیه می کنند قبل از شروع غذا استرس و نگرانی را از خود دور کنید و هیچگاه همراه با صرف غذا به کار دیگری مشغول نباشید چون موجب می‌شود کنترل میزان غذایی که می‌خورید از دستتان در برود.

قبل از به دست گرفتن قاشق و چنگال، ابتدا چند نفس عمیق بکشید و تا می‌توانید هر لقمه غذا را در دهانتان مزه مزه کنید. از افراط در نوشیدن مایعات قبل و حین غذا خوردن هم بپرهیزید.

همواره به یاد داشته باشید که طولانی تر شدن زمان غذا خوردن به زود سیر شدن کمک می‌کند، زیرا مدتی طول می‌کشد تا این احساس توسط اعصاب به مغز برسد اما در صورتی که غذا با عجله خورده شود، این امکان وجود دارد که حتی پس از سیر شدن هم، غذا بخوریم چون هنوز مغز پیغام پر شدن معده را دریافت نکرده است.

کد خبر 53613

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز