پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: العربیه یک کانال خبری ۲۴ ساعته است که با سرمایه­گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری صاحبان سعودی MBC و گروه لبنانی حریری و سایر سرمایه­گذاران عربی، در مارس ۲۰۰۳ پخش برنامه‌هایش را آغاز کرد

العربیه در رقابت با شبکه الجزیره که پیش از این در جهان عرب شهرتی به هم زده است نام خود را سر زبان­‌ها انداخت. "ولید بن طلال" شاهزاده ثروتمند عربستانی مالک العربیه است.

به گزارش اداره کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیما این شبکه خبری، شبکه فراگیری است که به یکی از مهمترین منابع اخبار عربی زبان در سراسر جهان تبدیل شده است و گزارش­گرانی در سراسر پنج قاره جهان دارد که آنها برنامه­هایی در زمینه سیاست، تجارت، امور روزمره، مالی، ورزش، علوم، سبک زندگی و همچنین برنامه­هـای مستند، اجتماعی و آموزشی برای بینندگان عرب زبان تهیه می­کنند.

العربیه که همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، خاورمیانه، آسیا و اقیانوس آرام، آسیای جنوب شرقی، آفریقای شمالی، اروپا، آمریکا و استرالیا را پوشش می­دهد در هر ساعت بولتن خبری مفصل همراه با برنامه­های تحلیلی را روی آنتن می­برد تا اطلاعات بینندگان عرب را درباره تازه­ترین تحولات در رویدادهای سیاسی و اقتصادی جهان روزآمد کند.

خبرنگاران این شبکه در بیش از چهل شهر جهان به تهیه گزارش و اخبار مشغول هستند. هم اکنون موسسه MEN سرپرستی و اداره سه شبکه العربیه، MBC, MBC2 را بر عهده دارد

کد خبر 53535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز