همشهری آنلاین: خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه که به تهران آمده‌اند، سه‌شنبه (7 خرداد) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌لله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه ، ضمن تجلیل از مقاومت و ایستادگی پرصلابت ملت فلسطین، نیروهای مقاومت و دولت حماس در مقابل فشارهای سنگین و جنایات کم سابقه رژیم صهیونیستی، قدرت­های زورگو و دوستان آنها، تأکید کردند: امروز به لطف و فضل خداوند، دشمن صهیونیستی که به ظاهر شکست ناپذیر بود در ضعیف‌ترین وضع قرار دارد و از مقابله با ملت بی‌پناه، تنها و در عین حال صبور و مقاوم فلسطین، عاجز شده است.

ایشان افزودند: درود خدا بر ملت فلسطین که با وجود این جنایات عجیب و فجایع بی‌نظیر، همچون کوه ایستاده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تنها راه آزادسازی فلسطین، ایستادگی همراه با ایمان است، خاطرنشان کردند: مواضع مسئولان حماس و آقای هنیه، نخست وزیر دولت منتخب مردم فلسطین نیز بسیار شجاعانه و قاطعانه و مایه خرسندی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز تأثر شدید از وضع کنونی مردم فلسطین به ویژه محاصره غیرانسانی نوار غزه و کشتار هرروز زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع این منطقه افزودند: صحنه های این فجایع، بسیار دردناک و حزن آور است اما ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی که از همه نوع حمایت و امکانات اقتصادی، نظامی، سیاسی و تبلیغاتی برخوردار است، موجب امید و نشانه‌ای واضح از تحقق وعده‌های الهی است.

ایشان در همین خصوص خاطرنشان کردند: مسئله فلسطین و عجز و درماندگی دشمن صهیونیستی و قدرت­های استکباری در مقابل ملت فلسطین و همچنین پیشرفت روزافزون و فراتر از تصور ملت ایران با وجود فشارهای فوق طاقت در سی سال گذشته، تفسیر صریح وعده خداوند است که اگر دین خدا را یاری و در این راه ایستادگی کنید، خداوند هم شما را یاری و پیروز خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه ایستادگی در راه خدا، همراه با هزینه است افزودند: کسانی که در این راه گام برمی‌دارند و همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند نزد خداوند سربلند و پرافتخار خواهند بود اما افرادی که مسیری غیر از ایستادگی انتخاب کرده اند، آنان نیز هزینه خود را خواهند پرداخت و نزد خداوند نیز سرافکنده و شرمسار خواهند بود.

در این دیدار، آقای خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشریح آخرین اوضاع فلسطین به ویژه شرایط بسیار فاجعه آمیز نوار غزه تأکید کرد: ملت فلسطین با وجود همه فشارها، به استقامت خود افتخار می کند و در هیچ شرایطی از مقاومت،‌جهاد و حمایت از دولت مردمی حماس دست نخواهد کشید.

وی با اشاره به روحیه وصف ناپذیر شهادت‌طلبی در میان جوانان فلسطینی خاطرنشان کرد: عزم و اراده مستحکم مردم فلسطین، به ویژه جوانان، موجب شده است قدرت مقاومت در فلسطین به شدت افزایش یابد.

کد خبر 53306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز