شنبه ۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۴
۰ نفر

یدالله جوانی*: باید توجه داشت تحولات ساختاری به موازات تحولات محیطی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای سازمان‌هایی است که می‌خواهند همواره پویا، زنده و اثربخش باشند.

صاحب‌نظران و عالمان علم مدیریت نیز می‌دانند که سازمان‌ها هیچ‌گاه از یک ساختار متصلب برخوردار نیستند و با تغییرات و تحولات محیطی، ساختارها نیز تغییر می‌کنند.

سپاه پاسداران هم به‌عنوان مولود با برکت انقلاب اسلامی، اکنون وارد ۳۰ سالگی شده و در مسیر کهنسالی قرار دارد. اما کهنسالی اجتناب‌ناپذیر سپاه به منزله کهنه‌شدن آن نباید تلقی شود. 

بدیهی است که سپاه باید با تجدید ساختار و متناسب با ماهیت تهدیدات متنوع، روزبه روز بر سطح آمادگی‌های خود بیفزاید. آنچه امروز در سپاه با جدیت دنبال می‌شود در همین راستا و متکی بر فلسفه وجودی سپاه و طبق قانون اساسی و اساسنامه سپاه و در چارچوب تدابیر حضرت امام خمینی ره و رهبر معظم انقلاب اسلامی‌است.

توجه و تامل دقیق و صحیح در این فرآیند معقول، به‌طور قطع نیروهای معتقد، دلسوز و طرفدار انقلاب اسلامی‌و پیرو خط حضرت امامره را نسبت به آینده امیدوارتر می‌کند و هیچ نگرانی‌ای نیز در پی نخواهد داشت.

نکته دیگر قابل توجه این است که طرح تحول در سپاه براساس رسالت محوری سپاه متناسب با تغییر و تحولات محیطی قبل از انتصاب سردار جعفری آغاز شده بود، لکن از ابتدای انتصاب فرماندهی جدید سپاه، این تحولات ساختاری با رویکردهای نوین و حسب تاکید و انتظار مقام معظم فرماندهی کل قوا شتاب بیشتری پیدا کرده است.

طرح تحول و تعالی که اکنون با مدیریت و فرماندهی سپاه دنبال می‌شود، در چارچوب دکترین و اهداف چشم‌اندازی سپاه قرار دارد و این چارچوب براساس رسالت و فلسفه وجودی سپاه تدوین شده است.

روشن است که این برداشت از اظهارات فرمانده کل سپاه که تجدیدنظر در ساختار سپاه ممکن است با هدف دخالت در مسائل سیاسی و به ویژه دخالت در انتخابات انجام گیرد، تا چه اندازه بی‌پایه و اساس است. این برداشت، یک برداشت بسیار سطحی و غیرواقع بینانه است.

ورود به احزاب و گروه‌های سیاسی و همچنین وارد شدن به مناقشات سیاسی بین احزاب و گروه‌های سیاسی، خط قرمز سپاه است. بدیهی  است که رعایت این اصل، هرگز وظایف و ماموریت‌های سپاه در حوزه تهدیدات نرم برای دفاع از انقلاب اسلامی‌و دستاوردهای آن را نفی نمی‌کند.

* رئیس اداره سیاسی
سپاه پاسداران

کد خبر 52941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز