هشمهری آنلاین: مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد برکزاری مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) چهارشنبه (اول خرداد) با مقام معظم رهبری دیدار کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز ( اول خرداد) در دیدار مسئولان و دست اندرکاران ستاد برگزاری مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به نقش و جایگاه حضرت امام (ره) به عنوان مرکز و نقطه ثقل هویت انقلاب اسلامی و اهتمام مستمر ایشان برای حفظ و مراقبت از مرزهای سیاسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی تأکید کردند: امام راحل در دوران نهضت اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نوشتار و گفتار خود خطوط اساسی و مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند و مهم­ترین مسئله رعایت این مرزها و حفظ حریم هویت انقلاب اسلامی است.

ایشان شخصیت کامل و جامع الاطراف امام خمینی (ره) را الگویی الهام بخش و جذاب برای حرکت در مسیر صحیح دانستند و افزودند: امام بزرگوار در مراحل مختلف انقلاب اسلامی همواره تلاش کردند با حفظ حریم هویت انقلاب اسلامی مانع از کج روی و گمراهی و نفوذ عناصر بیگانه شوند که این روش درس بزرگی برای ماست.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان برخی نکات و تأکیدات امام خمینی (ره) در مسائل مختلف به منظور برجسته نگه داشتن مرزهای سیاسی و اعتقادی نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کردند: امام راحل برای حفظ حریم هویت انقلاب اسلامی حتی استفاده از واژه های عاریتی همچون جمهوری دموکراتیک را منع می کردند و بر نوآوری و واژه‌سازی در چارچوب نگاه دینی و اعتقادی انقلاب تأکید داشتند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) نوآوری بود افزودند: این نوآوری همواره در حرکت امام بزرگوار و روش‌های ایشان نیز مشهود بود که استفاده از عبارت جمهوری اسلامی به جای جمهوری دموکراتیک و همچنین به کارگیری کلمه ولایت به جای حکومت و سلطنت از جمله این نوآوری­ها برای مشخص کردن مرزهای نظام جمهوری اسلامی بود.

ایشان در بیان وجه تمایز ولایت با حکومت و سلطنت خاطرنشان کردند: ولایت، اقتدار همراه با برادری و رفاقت است و انتخاب این واژه در مقابل حکومت و سلطنت بدین معناست که نظام اسلامی معتقد به اقتدار سیاسی براساس اعتقادات دینی است که این نشان از حکمت و اهتمام امام (ره) برای مشخص کردن مرزها با دیگر نظام های سیاسی است.

رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری توصیه مکرر ایشان به فعالان، جناح­ها و گروه­های سیاسی مبنی بر حفظ مرزهای خود با غیرخودی­ها و بیگانگان خاطرنشان کردند: مرزهای سیاسی و اعتقادی همانند مرزهای جغرافیایی است که اگر کمرنگ شوند و یا حساسیت‌ها در قبال آنها کم شود، ممکن است برخی خودی­ها بدون آنکه متوجه باشند وارد حریم بیگانگان، و یا برخی بیگانگان و غیرخودی­ها وارد حریم انقلاب اسلامی شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همین خصوص افزودند: متأسفانه این اتفاق در کشور ما افتاد و براثر غفلت ها،‌ در برخی مواقع، اهتمام جدی برای حفاظت از مرزهای فکری، عقیدتی و سیاسی نشد و در نتیجه کسانی که از خانواده انقلاب و عاشق امام بودند به تدریج و بدون آنکه متوجه شوند از مرزها عبور کردند و براثر تنفس در فضای خارج از این مرزها، دچار دگرگونی و تغییر شدند.

ایشان خاطرنشان کردند: البته از آن طرف هم کسانی ناروا و بدون هیچ مشکلی داخل مرزها شدند، بنابراین همه باید مراقب باشند و همواره برای حفظ و برجسته باقی ماندن مرزهای اعتقادی و محدوده جغرافیایی سیاسی نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید براینکه، خطوط اساسی و بیّناتی که امام خمینی (ره) در طول ده سال از عمر پربرکت خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با گفتار و نوشتار مشخص کردند همان مرزها و حریم نظام جمهوری اسلامی است، افزودند: نظام جمهوری اسلامی نظامی پیش رونده و زاینده در درون خود است و همانند خورشید از درون آن انرژی می‌جوشد و واضح ترین دلیل برای این امر، ناکامی توطئه‌ها و اقدامات دشمنان برای خاموش کردن انقلاب اسلامی در طول سال­های گذشته است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به امکانات برتر علمی، انسانی، مالی و تبلیغاتی دشمنان در مقایسه با امکانات انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کردند: با وجود این نابرابری، هرگاه میدان رقابت و یا چالشی میان نظام اسلامی و قدرت­های بزرگ به وجود آمده، پیروزی و تأثیرگذاری با جمهوری اسلامی ایران بوده و این معادله در سی سال گذشته بارها تکرار شده است.

ایشان تأکید کردند: این امر نشان دهنده نیروی درونی و ظرفیت بسیار سرشار انقلاب اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اذعان بیگانگان به قدرت فزاینده نظام اسلامی در منطقه و تأثیرگذاری آن بر افکار عمومی جهان تأکید کردند: این در شرایطی است که ما از همه ظرفیت‌های انقلاب اسلامی استفاده نکرده­ایم، اگر از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، این دریا بسیار سرشارتر است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایستادگی نظام اسلامی در مقابل قدرت­ها، و قدرت فزاینده آن با وجود همه توطئه‌ها را اتفاقی معجزه آسا و بی‌نظیر در تاریخ کشور ارزیابی و خاطرنشان کردند: نمونه بسیار کامل‌تر این اتفاق فقط در تاریخ اسلام و در دوران ده ساله حکومت پیامبر (ص) رخ داده است که با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نیست.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بالای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، اظهار ارادت و علاقه مردم و حضور آنان در این مراسم را در دنیا مثال زدنی و بی‌سابقه دانستند و افزودند: نکته درخور توجه و مهم این مراسم حضور اکثریت جوانانی است که دوران امام (ره) را درک نکرده‌اند اما به ایشان عشق می‌ورزند و این نشان دهنده جاذبه تمام نشدنی امام خمینی (ره) است که همچنان دل­ها را به سوی خود می کشاند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین در پایان از دست اندرکاران برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) و دستگاه­هایی که در این خصوص فعالیت می کنند تشکر کردند.

در آغاز این دیدار آقای محمد علی انصاری رئیس ستاد برگزاری نوزدهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با اشاره به نوآوری­های امام راحل در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی نوآوری­های امام (ره) و جذابیت آنها برای مسلمانان و افکار عمومی جهان را برای ادامه سلطه خود خطرناک می دانستند بنابراین با عناوین و به بهانه‌های مختلف به مقابله با آن پرداختند ولی تاکنون نتوانسته‌اند مانع از گسترش اندیشه‌ها و افکار امام راحل شوند.

وی همچنین از تمهیدات انجام شده برای برگزاری هرچه با شکوهتر نوزدهمین سالگرد ارتحال امام (ره) گزارشی ارائه کرد.

کد خبر 52641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز