در شرایطی که موج جدید بروز کلاهبرداری و اجحاف به پیش‌خریداران مسکن از سوی برخی انبوه‌سازان در حال بالاگرفتن است

و هنوز هیچ مرجع رسمی به‌صورت مستقیم برای احقاق حق بسیاری از شهروندان بی‌پناه و در آرزوی مسکن اقدام نکرده، دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم کلاهبرداری، طرح چگونگی پیش فروش ساختمان در سطح کشور اجرا خواهد شد.

 سعید مرتضوی در همایش دادستان‌های سراسر کشور در تهران افزود: این طرح با همکاری شهرداری تهران اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود که  ۹۵درصد جرایم کلاهبرداری در زمینه مسکن کاهش یابد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: در این طرح هر فردی که قصد پیش فروش آپارتمان را داشته باشد، باید با حضور در شهرداری تهران یک برگ پیش سند به همراه مشخصات فنی همان واحد را به همراه مشخصا ت خریدار تنظیم کند.

مرتضوی افزود: مشاورین املاک نیز باید در زمان فروش واحدهای پیش فروش این برگ را از خریدار اخذ کنند و با این روش مالک نمی‌تواند یک واحد را به چندین نفر بفروشد.  وی گفت: این طرح در تهران در مدت 6ماه به مرحله اجرا گذاشته شد و نتیجه آن کاهش  ۹۵درصد از جرایم مربوط به حوزه نقل و انتقال مسکن بود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: براساس دستور رئیس قوه قضائیه و رئیس‌جمهوری به‌دنبال گسترش این طرح در سطح کشورهستیم. وی از دادسراهای سراسر کشور خواست تا پس از ابلاغ بخشنامه مربوط به نحوه پیش فروش ساختمان، نسبت به عملیاتی شدن آن تلاش کنند.

کد خبر 52048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز