سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۷
۰ نفر

از آن زمان که صدای کوبه در، آمدن میهمان را خبر می داد و صاحبخانه ناچار بود برای باز کردن در، فاصله طولانی ساختمان تا در حیاط را طی کند مدت زیادی گذشته است.

پس از آمدن آیفون به خانه‌‌ها، زمان باز کردن در به اندازه فشار یک دکمه کوتاه شد اما طرفداران راحتی و امنیت بیشتر به این پیشرفت اکتفا نکرده و آیفون‌های تصویری را روانه بازار کردند.

با آمدن نسل جدید آیفون‌ها، بساط شیطنت‌های کودکی و مردم‌آزاری با فشار زنگ در خانه‌ها هم جمع شد. امروزه به یمن حضور در باز کن‌های تصویری، صاحبخانه می‌تواند تصویر میهمان را ببیند و در صورتی که تمایل نداشت، در را باز نکند. این روز‌ها انواع آیفون‌های تصویری با قابلیت‌های متفاوت و قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند.

تصویر، صدا و زوم دوربین آیفون‌ها هم بسته به کیفیت آنها متفاوت است و برای داشتن آیفونی با تصویر رنگی باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.همچنین برخی از انواع پیشرفته آیفون‌ها به سیستم ضبط صدا و تصویر مراجعه کنندگان مجهز هستند و با استفاده از برخی انواع آنها هم می‌توان ارتباط صوتی میان واحدهای یک مجتمع برقرار کرد.

باید گفت که در ساختمان‌های قدیمی برای نصب آیفون‌های تصویری باید سیم‌کشی جدید انجام داد اما در مورد ساختمان‌های جدید تر این مشکل کمتر وجود دارد و همان سیم‌کشی سابق که برای آیفون‌های معمولی انجام شده، برای آیفون تصویری هم کفایت می‌کند.

از سوی دیگر، سرقت مکرر پنل‌‌ آیفون‌های تصویری هم ساکنان برخی از ساختمان‌ها را وادار کرد تا برای پنل آیفون‌ها، محافظ آهنی تهیه کنند که با افزایش استفاده از این دستگاه در ساختما‌ن‌ها، میزان سرقت‌ها کاملا کاهش یافته است.

کد خبر 51829

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز