همشهری آنلاین: پیروی کردن از چند شیوه ساده می‌تواند به شما کمک کند که در هنگام ترک سیگار وزن اضافه نکنید، و هم لاغر و هم سالم باقی بمانید.

از جمله کارهایی که برای جلوگیری از افزایش وزن هنگام ترک سیگار می‌توانید انجام دهید، اینها هستند:

  • انتخاب غذاهای سالم برای وعده‌های غذایی اصلی و میان‌غذاها- غذاهایی کم‌چربی و کم‌کالری، و مقدار زیادی میوه و سبزی.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب و انجام مرتب ورزش- این کار شما را مشغول نگه می‌دارد و از استرس شما می‌کاهد.
  • اگر نیاز دارید که دست‌های‌تان را مشغول نگهدارید، با شیء کوچکی مانند گیره کاغذ، مداد، تیله یا چیز‌های شبیه به اینها می‌‌توانید بازی کنید.
  • اگر میل به دهان بردن چیزی را دارید، به میوه‌ها و سبزی‌‌های ترد مانند هویج گاز بزنید، یا از آب‌نبات‌ها و آدامس‌های بدون قند استفاده کنید.
  • دندان‌های‌تان را به طور مرتب مسواک بزنید، تا دهان‌تان طوری تمیز و خوشبو شود، که نخواهید آن را با دود سیگار خراب کنید.
  • خود را مشغول نگهدارید- جدول کلمات متقاطع حل کنید، نامه بنویسید، کتاب بخوانید یا به یک ورزش جدید بپردازید.

HeakthDay News, 13 May, 2008

کد خبر 51809