سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: برای اولین بار در مقر سازمان ملل در نیویورک ستاد بحرانی تشکیل شد که قرار است راه خروج از بحران جهانی مواد غذایی را بیابد.

خبرگزاری سوئیس از نیویورک گزارش داد، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواستار آن شد تا مسوولان سیاسی با جدیت به این موضوع بپردازند.

بر اساس بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر شد، بان گفت: « مبارزه با بحران جهانی مواد غذایی نیاز به رهبری و هماهنگی بین‌المللی در بالاترین سطح دارد.»

بر اساس این بیانیه، ستاد بحران بنیان‌های «چارچوب تجارت جهانی» را پایه‌ریزی خواهد کرد. اینها یک سلسله از اقدامات کوتاه و بلندمدت برای مقابله با قیمت مواد غذایی خواهد بود.

این مجمع قرار است پیشنهادهایش را در نشستی با سازمان خوار و بار جهانی (فائو) اوایل ماه ژوئن در رم ارایه کند. از جمله تدابیر توصیه‌ای می‌توان به کمک‌رسانی غذایی، ابتکاراتی برای تضمین‌های اجتماعی و رفع تقاضاهای کشاورزی اشاره کرد.

بان پیش از این مقابله با بحران مواد غذایی را مهم‌ترین مساله اعلام کرده و اواخر آوریل ایجاد این ستاد بحران را اعلام کرده بود. قیمت بالای مواد غذایی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به شورش گرسنگان انجامیده است.

کد خبر 51712

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز