پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومای روسیه روز پنجشنبه هشتم مه(۱۹ اردیبهشت) کاندیداتوری ولادیمیر پوتین برای نخست وزیری کشور را تأیید کرد.

دولت سابق روسیه به رهبری زوبکوف، پس از آغاز به کار دیمیتری مدودف رئیس جمهور جدید روسیه استعفا داده بود و مدودف در اولین روز کاری خود کاندیداتوری پوتین را برای تأیید در مقام نخست وزیری به مجلس دوما ارائه کرده بود.

بر اساس بند ۱۱۶ قانون اساسی فدراسیون روسیه، پس از آغاز به کار رئیس جمهور جدید دولت به‌طور خودکار در برابر وی استعفا می‌دهد و پس از استعفای کابینه وزرا، رئیس جمهور دو هفته فرصت دارد که کاندیدای خود را به مجلس دومای کشور معرفی کند. 

ولادیمیر پوتین چهارشنبه شب با سران فراکسیون های مجلس دوما دیدار و از نتایج این دیدار اعلام رضایت کرده بود.

اظهارات مدودف و پوتین در جلسه دوما

گزارش واحد مرکزی خبر از مسکو حاکی‌است، ولادیمیر پوتین در این نشست دوما گفت برای توسعه روسیه لازم است همه احزاب سیاسی و مردم با هم متحد شوند.

وی افزود: باید همه شاخه‌های فرعی مختلف دولتی به صورت تنگاتنگ برای تامین منافع مردم و توسعه موفق ملی همکاری کنند.

وی گفت به طور کامل برای من مشخص است که دولت می‌تواند مؤثر و قوی و بر اساس قانون عمل کند و من قصد دارم با دوما همکاری متقابل داشته باشم.

مدودف رئیس جمهور هم در جمع نمایندگان دوما از آنها خواست بر اساس قانون اساسی به پوتین برای تصدی نخست‌وزیر رای دهند.

وی افزود: موفقیت‌هایی که پوتین در این هشت سال کسب کرد این امکان را به ما داد که بتوانیم کشورمان را به جلو هدایت کنیم و از همه مهم‌تر اینکه زندگی و رفاه مردم بهبود یافت.

وی گفت: ما می‌دانیم پوتین برای استحکام دولت و کشور تلاش زیادی انجام داد و وضع روسیه در عرصه بین‌المللی تغییر اساسی یافت و دوباره کشورها به روسیه احترام گذاشتند.

وی افزود: امروز مهم‌ترین هدف ما ادامه این خط سیاسی است و همه تلاش خود را انجام خواهیم داد که این خط سیاسی بتواند در اینده جایگاه کشور ما را ارتقا دهد و پایه‌های مدرن‌سازی‌های اقتصادی و اوضاع اجتماعی را بهبود بخشد.

مدودف گفت: روابط ما با پوتین در آینده محکم‌تر خواهد شد و همه سال‌های گذشته ما با او کار کردیم و اکنون نیز به کار کردن با او ادامه خواهیم داد و فکر می‌کنم هیچکس شک نخواهد داشت که روابط من با او فقط محکم‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه افزود: هنوز کار زیادی داریم و باید زیربناها را کامل، وضع مطلوب برای توسعه تجارت و بازرگانی فراهم و به طور فعال‌تر کشور را با اقتصاد جهانی همگرا کنیم و موفقیت‌های جدی را در تحصیلات و سلامت و بهداشت، کشاورزی و مسکن به دست آوریم و البته مسلم است که هدف اصلی بهبود رفاه و تأمین امنیت عمومی است.

وی متذکر شد که همه این اهداف زیر نظر ولادیمیر پوتین تدوین شده‌است و این اهداف اکنون جزو توسعه راهبردی روسیه تا سال ۲۰۲۰ است.

مدودف گفت: اطمینان دارم که ولادیمیر پوتین راه‌حل‌های این اهداف را به‌صورت ساده پیش روی ما قرار خواهد داد و وی به‌عنوان رئیس دولت نقش مهم و کلیدی را در عملی‌سازی آنها خواهد داشت.

کد خبر 51259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز