شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: 7000 تن زباله‌ای که هر روز در شهر تهران تولید می‌شود تا پایان تابستان بازیافت خواهد شد و فقط بخش کوچکی از آن به صورت بهداشتی دفن می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد باقر قالیباف امروز در مراسم گشایش کنگره سالانه جامعه جراحان به خبرنگار ما گفت: خبرنگاران به عنوان چشم بیدار مردم می توانند از منطقه کهریزک که در 40 سال گذشته ساکنان آن از عوارض دفن زباله های تهران مشکلات بسیاری داشتند دیدن کنند و شاهد آن باشند که دیگر زباله با حجم و شرایط گذشته در این محل دفع نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان تابستان محل قبلی دفن زباله در کهریزک به فضای سبز تبدیل می شود درباره دفع زباله های بیمارستانی تهران نیز گفت: دفع زباله های بیمارستانی از وظایف وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی است اما شهرداری در این بخش نیز به علت تهدید سلامت مردم تهران، تدارکاتی فراهم کرده است به این صورت که در همان منطقه از کهریزک، قسمتی نیز به دفع مکانیزه و فنی زباله های بیمارستانی اختصاص یافته است.

شهردار تهران افزود: در این بخش زباله های بیمارستانی به صورت کاملا فنی و بهداشتی منهدم خواهد شد اما برای موفقیت بیشتر در این این بخش لازم است بیمارستان ها بسته بندی کردن زباله های خطرناک خود و ایمن کردن این زباله ها را جدی بگیرند.

وی شرایط جدید دفن زباله های شهری را به سه ماه آینده موکول کرد اما گفت: دفن زباله های بیمارستانی با امکانات جدید تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

دکتر قالیباف در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که پرسید برای کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک و از این راه برای حفظ سلامتی جسمی و روانی مردم تهران از طریق تقویت حمل و نقل عمومی چه برنامه جدیدی دارید؟ گفت: ما در شهرداری تهران متعهد شده ایم که از امسال هر سال، 15 کیلومتر مسیر مترو بسازیم.

وی در این باره افزود: این برنامه درازمدت برای بهبود حمل و نقل کلان شهر تهران است که براساس این طرح در5 سال آینده مترو به جایی می رسد که همه شهروندان تهران در هر محلی که ساکن باشند می توانند از آن استفاده کنند.

قالیباف گفت: این در حالی است که در 25 سال گذشته فقط 48 کیلومتر مترو در تهران ساخته شده بود.

وی برنامه کوتاه مدت شهرداری را که از امسال جدی‌تر گرفته شده است توسعه اتوبوسرانی معرفی و اضافه کرد: به زودی300 کیلومتر به صورت رفت و برگشت به مسیرهای ویژه اتوبوسرانی شرق و غرب تهران افزوده می‌شود. 

کد خبر 50740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز