همشهری آنلاین: پس از حمله قبلی بروز انواعی از احساسات و عواطف رایج است و مهم است علاوه بر مراقبت از قلب به آنها هم توجه داشت.

برای حفظ سلامت روانی پس از حمله قلبی به این نکات توجه کنید:

  • اگر احساس ترس می‌کنید، از همه حقایق اطلاع کسب کنید. با دکترتان درباره نگرانی‌های‌تان و درباره اینکه در ماه‌های‌ آینده انتظار چه وقایعی را باید داشته باشید، صحبت کنید.
  • با صحبت کردن با دوستان و اعضای خانواده، احساس اضطراب خود را تسکین دهید.
  • ورزش کنید. ورزش هم برای قلب شما مفید است، و هم می‌تواند به تسکین اضطراب شما کمک کند.
  • وقت خود را صرف انجام فعالیت‌هایی کنید که باعث لذت شما می‌شوند.
  • با دکترتان در مورد احساس افسردگی که پس از حمله قلبی شایع است، صحبت کنید.
  • اجتماعی باقی بمانید. برقراری شبکه‌ای از دوستان به شما کمک می‌کند تا این زمان سخت را بگذرانید.

HealthDay News, 2 May, 2008

کد خبر 50631

برچسب‌ها