پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا پنجشنبه در مراسم نظامی مشترک یگان‌های نیروهای مسلح استان فارس در شیراز، نیروهای مسلح را دژ امنیت و آرامش ملت خواندند و تأکید کردند:

 این دژ مستحکم باید با نوآوری و ابتکار، هر روز قوی تر و اطمینان بخش‌تر شود.
در ابتدای ورود رهبر انقلاب به محل برگزاری مراسم در مرکز نظامی ارتش جمهوری اسلامی در استان فارس، سرود جمهوری اسلامی نواخته شد و ایشان در مقابل یادمان شهدا، ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهیدان دلاور نیروهای مسلح ادای احترام کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی مستقر در میدان سان دیدند و جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای در این مراسم مشترک نظامی، دفاع مقتدرانه ملت و نیروهای مسلح در 8 سال دفاع مقدس را از جمله عوامل اثبات اقتدار ایران در عرصه های جهانی برشمردند و افزودند: نظام اسلامی حتی هنگامی که مورد تجاوز نظامی صدام و حامیانش قرار گرفته بود هیچگاه فکر تجاوز و اشغال کشورهای دیگر را به ذهن خود راه نداد بنابراین تقویت روزافزون نیروهای مسلح برای جنگ طلبی و حمله به دیگران نیست بلکه سیاست های متجاوزانه سلطه طلبان جهانی، به همه ملت ها هشدار می دهد که ساخت درونی خود را تقویت کنند و از آمادگی های لازم برخوردار باشند.

فرمانده کل قوا تهدیدات و سخنان خشن مقامات و بلندگویان استکبار را جنگ روانی خواندند و افزودند: همه می دانند که دشمنان ملت ایران جرأت گستاخی حمله به این ملت بزرگ و کهن را ندارند چرا که وارد میدانی خواهند شد که خروج از آن ممکن نیست اما با وجود این نیروهای مسلح باید روز به روز آماده تر و قوی تر شوند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اشغال عراق و افغانستان به دست متجاوزان آمریکایی افزودند: اشغالگران با پیام امنیت و آزادی وارد عراق شدند اما مردم عراق در 5 سال اخیر ناامن ترین دوران زندگی خود را تحمل کرده اند چرا که طبیعت ابرقدرت ها بر بی تقوایی، اشغالگری و ناامنی تکیه دارد و مواضع مستحکم نظام اسلامی و ملت ایران در مقابل آمریکا نیز ناشی از شناخت همین طبیعت سلطه گران است.

ایشان دوران ریاست جمهوری بوش را ناامن ترین دوران تاریخ معاصر دانستند و افزودند: بوش چند ماه دیگر می رود و مشکلات ناشی از اقدامات خود را به نفر بعدی منتقل می کند اما مهر باطل و سیاه در تاریخ به نام او ثبت شده و پرونده تاریک او به علت ایجاد ناامنی در جهان، گسترش تروریسم و اشغال و جنایت همیشه گشوده خواهد ماند.

رهبر انقلاب اسلامی اسلام خواهی، استقلال طلبی، نفی سلطه پذیری و اعتماد به جوانان مؤمن در سراسر کشور را نتایج شعارها و افکار پرعظمت امام حکیم و بزرگوار برشمردند و افزودند: ملت بزرگ ایران و میلیون ها جوان دلاور، مصمم و مؤمن «شهری، روستایی، عشایری و دیگر قشرها» پشتوانه عظیم نیروهای مسلح به شمار می روند و نیروهای مسلح دلگرم به این نیروی بی پایان، باید روز به روز هوشیارتر و آماده تر شوند.

ایشان همچنین با تجلیل از شجاعت و دلاوری یگان های ارتشی، سپاهی، بسیج شهری، بسیج عشایر و نیروی انتظامی استان فارس در 8 سال جنگ تحمیلی افزودند: اعلام آمادگی جوانان دلاور فارس برای تداوم این راه پرافتخار، خاطره انگیز و امیدبخش است.

در این مراسم امیر سرتیپ دادرس فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای مسلح با استفاده از مبانی علمی و تحقیقاتی به تقویت همه جانبه خود پرداخته و با اجرای رزم نوین از آمادگی های لازم برخوردارند.

سرتیپ دوم حسین شکوهی فرمانده ارشد ارتش در استان فارس هم گزارشی از هماهنگی و توان نظامی نیروهای مسلح مستقر در استان بیان کرد.

در پایان این مراسم یگان‌های مستقر در میدان از مقابل جایگاه رژه رفتند

کد خبر 50573

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز