همشهری آنلاین: مفاصل زانو ممکن است با افزایش سن شما یا پس از سال‌ها ورزش‌های با ضربه‌زنندگی زیاد، دچار ساییدگی شوند.

هنگامی دچار این عارضه شدید، برای به جلوگیری از آسیب بیشتر به زانوها این توصیه‌ها را رعایت کنید:

  • از ورزش‌هایی که ممکن است به زانوها آسیب بیشتری برسانند، مانند دویدن، تنیس، بیسبال و بسکتبال پرهیز کنید.
  • به ورزش‌هایی با ضربه‌زنندگی کم مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی یا گلف بپردازید.
  • با دکترتان در مورد استفاده داروهای ضدالتهابی یا مکمل‌های غذایی برای کمک به حفظ زانوها مشورت کنید. ممکن است دکترتان تزریق داروهای ضدالتهابی را هم برای شما تجویز کند.
  • فیزیوتراپی و کمپرس سرد کردن ممکن است به بهبود کارکرد زانو کمک کند.
  • استفاده از وسائل محافظتی مانند آتل یا باند کشی ممکن است حمایت از زانوی ضعیف‌شده کمک کند.

HealthDay News, 28 April, 2008

کد خبر 50249

برچسب‌ها