شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۴
۰ نفر

بانک مرکزی در سال‌جاری مجوز تاسیس ۲ بانک صد درصد الکترونیکی را صادر خواهد کرد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در حال حاضر در حال آماده‌سازی چارچوب‌های اولیه برای تاسیس بانک‌های الکترونیکی است.

محمدحسین مهرانی افزود: شرایط اعطای مجوز برای بانک‌های الکترونیکی همانند شرایط تاسیس سایر بانک‌هاست و این بانک‌ها باید تمام عملیات بانکی خود را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند؛ به‌طوری که تنها در حوزه ستادی متمرکز خواهند بود و شعبه فیزیکی نخواهند داشت.

وی از قصد بانک مرکزی برای اعطای مجوز تاسیس ۲ بانک الکترونیکی تا پایان سال ۸۷ خبر داد و گفت: این ۲ بانک الکترونیکی عملیات دستی و سنتی را به الکترونیکی تبدیل خواهند کرد. این بانک‌ها علاوه بر فعالیت‌های داخلی در خارج از مرزها نیز فعال خواهند بود و هزینه‌های نیروی انسانی را کاهش می‌دهند.

وی همچنین از عزم شبکه بانکی کشور برای صدور کارت‌های اعتباری در سال‌جاری خبر داد و گفت: درصورتی که افراد در زمان مقرر پرداخت‌های خود را انجام دهند کارمزدی به آنها تعلق نخواهد گرفت، در غیراین صورت باید مبلغی به‌عنوان وجه التزام پرداخت کنند.

وی گفت: مرکز کنترل نظارت و اعتبارات، اطلاعات اعتباری افراد را در حوزه‌های مالی، حقوقی و حتی اجتماعی جمع‌آوری کرده و با استعلام از ثبت احوال، آنها را به‌عنوان اعتبار مشتری مد نظر قرار می‌دهد و مشخص می‌کند هر شخص که کارت اعتباری دریافت می‌کند، چه میزان اعتبار دارد که در آینده نزدیک به کل اعتبارات تعمیم داده خواهد شد.

مهرانی اظهار داشت: بانک‌ها در سال‌جاری باید برای ۳ درصد از جمعیت کشور کارت اعتباری صادر کنند.

این مقام مسئول افزود: سقف اعتباری این کارت‌ها در حال حاضر محدود است و آیین‌نامه آن در حال تدوین است.

وی ادامه داد: استفاده از این کارت‌ها در درازمدت تقاضا برای چک پول و ایران‌چک را کاهش می‌دهد.

کد خبر 50036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز