شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: این روزها حسین پرتوی خالق عکس جاودانه دیدار پرسنل نیروی هوایی با امام خمینی‌(ره)، حال و روز خوشی ندارد و تحت مراقبت‌های ویژه در بیمارستان مداین است.

از ۱۳۵۷ تا به حال همه ساله ۱۹ بهمن تنها یک عکس است که مورد استناد واقع می‌شود اما اینک خالق آن عکس در بستر بیماری ‌است. پرتوی هم اکنون میهمان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مداین است.

پرتوی یکی از عکاسان تاثیرگذار انقلاب به منظور ثبت تصاویر آن دوران بوده و اینک وظیفه مسئولان فرهنگی‌است تا نسبت به وضع وی توجه ویژه نشان دهند.

او که چندی است با بیماری دست به گربیان است آنقدر با شرف زندگی کرده که هیچ گاه چنان درخواستی حتی در بدترین شرایط نیز از کسی نداشته و نخواهد داشت.

اما از همه دوستان وی انتظار می‌رود با یادآوری به مسئولان و حتی در صورت لزوم با یاری رساندن به وی در این شرایط سخت بر زحمات یکی از دوستانشان ارج نهند.

پرتوی سال‌ها عکاس کیهان بوده و عکس‌های بیشماری در دوران فعالیت خود به ثبت رسانده و جز عکاسان تأثیرگذار دوران معاصر به شمار می‌رود.

عکس ماندگار بیعت همافران با حضرت امام خمینی (ره) توسط این هنرمند عکاس ۶۵ ساله ثبت شده‌است. همان عکسی که گفته می‌شود نخست‌وزیر مخلوع وقت - شاپور بختیار - را واداشت تا ادعا کند که این عکس ساختگی است.

کد خبر 49980

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز