همشهری آنلاین: پارلمان روسیه کار رسانه‌ها در این کشور را باز هم محدود کرد

خبرگزاری سوئیس از مسکو گزارش داد، نمایندگان روس فقط با یک رای مخالف برای تغییر این قانون رای دادند. بدین ترتیب دادگاه‌ها در آینده مجاز خواهند بود رسانه‌ها را به دلیل افترا و شایعه تعطیل کنند.

این رای‌گیری چند روز پس از آن انجام گرفته است که یکی از روزنامه‌های این کشور گزارش داد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه قصد دارد از همسرش جدا شده و با یک قهرمان جوان ژیمناست ازدواج کند. پوتین این گزارش را تکذیب کرد. اندکی پس از این جریان این روزنامه از انتشار بازماند. مسوولان این روزنامه دلیل این امر را مشکلات اقتصادی عنوان کرده‌اند.

تغییر مصوب قانون، پیشنهاد یکی از نمایندگان حزب روسیه واحد متعلق به پوتین بود. وی ارتباط داشتن این تغییر را با گزارش اخیر این روزنامه رد کرده است. به گفته وی، کار بر روی این تغییرات پیش از این ماجرا انجام گرفته بود.

یکی از نمایندگان حزب ملی‌گرای LDPR نیز گفت هدف از قانونگذاری جدید آن است که خبرنگاران وادار شوند به خوبی درباره آنچه می‌خواهند منتشر نمایند، فکر کنند.

تاکنون رسانه‌های روسی در صورتی که اسناد محرمانه دولتی را فاش کرده یا اظهاراتی افراطی را از جمله دعوت به انجام اقدامات تروریستی یا توجیه این گونه اقدامات منتشر می‌نمودند، بسته می‌شدند. به گفته منتقدان، پوتین که دوره ریاست جمهوری‌اش رو به پایان است ظرف هشت سال گذشته به طور پیوسته از آزادی مطبوعات کاسته است

کد خبر 49947

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز