مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۹
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا یک ماه آینده واگن‌های چرخ لاستیکی برای جا‌به‌جایی شهروندان و حمل بار وارد محدوده بازار تهران می‌شود.

به گزارش خبرنگار همشهری، تشکری هاشمی در حاشیه دیدارهای حضوری شهروندان با مدیران ارشد شهرداری در سامانه ۱۸۸۸ با بیان این مطلب اظهار کرد: برای سهولت تردد شهروندان در محدوده بازار از خیابان ۱۵ خرداد تا ناصر خسرو به طول ۴۵۰ متر که از مدتی پیش تردد وسایل نقلیه در آن ممنوع شد، واگن‌های چرخ لاستیکی در نظر گرفته شده که به وسیله آن شهروندان و بارهایشان در این محدوده جابه‌جا می‌شوند.

وی با تاکید برآن که این واگن‌ها دارای چرخ لاستیکی‌اند و روی آسفالت حرکت می‌کنند، افزود: ۳ تا ۵ واگن به وسیله یک کشنده جابه‌جا می‌شود که هر واگن ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ مسافر را دارد و فضاهایی نیز برای بار در این واگن‌ها تعبیه شده است.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: این واگن‌ها کاملا ساخت داخل‌اند و در مرحله نخست ۲ قطار از مجموع چند واگن چرخ دار حدفاصل خیابان ۱۵ خرداد تا ناصر خسرو به شهروندان خدمات‌رسانی خواهند کرد اما درصورت نیاز و استقبال شهروندان امکان افزایش آنها وجود دارد و می‌توان این قطارها را در اطراف محدوده بازار نیز به کار گرفت.

تشکری هاشمی ادامه داد: طرح ساماندهی بازار به شدت مورد استقبال کسبه و شهروندان قرار دارد و ما به‌دنبال آن هستیم که با تکمیل این طرح شرایطی را فراهم کنیم که شهروندان بتوانند به بهترین نحو از این محدوده تاریخی استفاده کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین از اهدای ۲۲ دستگاه ون به سازمان بهزیستی برای خدمات رسانی به معلولان خبر داد و خاطر نشان کرد: ۲۲ دستگاه خودروی ون و 5 دستگاه اتوبوس به سازمان بهزیستی اهدا شده که این خودروها ویژه جا‌به‌جایی معلولان هستند و در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

تشکری در ادامه، توسعه حمل‌ونقل عمومی را مهم‌ترین وظیفه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک دانست و اظهار کرد: ساخت ۱۵ کیلومتر خطوط مترو، هوشمند‌سازی‌ سامانه حمل‌ونقل شهری، توسعه خصوصی‌سازی‌ در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی، کیفی‌سازی‌ ناوگان تاکسیرانی از جمله اقداماتی است که در راستای توسعه حمل‌ونقل عمومی در سال‌جاری صورت می‌گیرد.

نرخ کرایه حمل و نقل عمومی

تشکری در مورد نرخ کرایه تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و مترو گفت که نرخ بلیت اتوبوس ارزان‌ترین نرخ بلیت در ایران است که امسال در تهران ثابت می‌ماند.

بلیت مترو نیز در سال‌جاری افزایش چندانی نداشته است و تنها قیمت بلیت تک سفره که ۲ سال کاملاً از سیستم حذف شده بود به ۱۲۵ تومان رسید.

در واقع در سیستم مترو به گونه‌ای سیاستگذاری شد که افراد درصورت استفاده از بلیت‌های اعتباری برای یک سفر کمتر از ۷۵ تومان بپردازند.

کد خبر 49498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز