همشهری آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از جریمه الگترونیک متخلفان با نصب دوربین در ورودی‌های طرح ترافیک و زوج و فرد خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ هاشمی یکشنبه (اول اردیبهش) در یک نشست خبری،‌ افزود: از سه ماه قبل، کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی به همراه شهرداری‌های مناطق 22 گانه، طی توافقی مشترک اقدام به بررسی تقاطع‌های دارای مشکل هندسی کرده‌اند و تا چند روز آینده این بررسی‌ها پایان می‌یابد،‌ که بر این اساس تا پایان شهریور ماه امسال، تمام یک‌هزار تقاطع شناسایی شده، اصلاح و رفع مشکل شوند.

وی خاطر نشان کرد: برخی از این تقاطع‌ها با جابجایی تیرچراغ برق، رمپ‌های گردشی و جدول‌بندی به سادگی رفع مشکل ترافیکی می‌شوند.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که شهرداری‌های مناطق در اجرای توافق مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

وی همچنین از ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی تا شهریور ماه سال جاری و با همکاری شهرداری تهران خبر داد و یادآورشد: بسیاری از ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی فعلی، موجب قطع جریان ترافیک می‌شوند، لذا طی توافقی با شهرداری تهران، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی را به خصوص در خیابان‌ها و معابر شریانی انجام خواهیم داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ادامه از برنامه نصب دوربین‌های الکترونیک در تقاطع‌ها و ورودی‌های طرح ترافیک به جای ماموران راهنمایی و رانندگی خبر داد و توضیح داد: با همکاری شهرداری تهران، محدوده‌های ورودی به طرح ترافیک و زوج و فرد، مجهز به نصب دوربین می‌شوند و پلیس به صورت نرم‌افزاری ورود خودروها را کنترل می‌کند و برگ جریمه متخلفان به در منازل آن‌ها ارسال می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 127 ورودی برای محدوده طرح ترافیک و 136 ورودی برای طرح زوج و فرد وجود دارد که به زودی و تا شهریور ماه امسال، دوربین‌های مدار بسته‌ای در آن‌ها نصب خواهد شد، روی هر تابلو، کنترل از طریق دوربین‌های مدار بسته و مبلغ جریمه عبور از محدوده و یا چراغ درج می‌شود.

سرهنگ هاشمی در عین حال از نصب دوربین در تقاطع‌هایی با چراغ زمان دار خبر داد و تصریح کرد: در این تقاطع‌ها عبور از چراغ قرمز را با دوربین کنترل می‌کنیم و قبض جریمه نیز به در منازل ارسال می‌شود.

وی با بیان این که این دوربین‌ها مرحله تست آزمایشی را می‌گذارنند، تاکید کرد: تا زمانی که مردم به دوربین‌های کنترل، به جای ماموران در محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد و یا چراغ قرمز عادت کنند، ماموران راهنمایی و رانندگی در این محل‌ها مستقر خواهند بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، با تاکید بر این که تعداد تخلفات و سرعت در بزرگراه‌ها در شب‌ها نسبت به سال قبل کاهش داشته است، اضافه کرد: حرکات مارپیچ در بزرگراه‌ها را کنترل می‌کنیم. این گشت‌ها هر شب در یکی از میادین شهر مستقر ‌شده و به صورت هدفمند افراد مجرم را شناسایی می‌کند.

وی از ساماندهی جابجایی مسافران در ترمینال غرب خبر داد و بیان کرد: مسافرگیری و پیاده و سوار کردن مسافر در این ترمینال، ساماندهی شده است؛ به طوری که در سال گذشته روزانه حداقل 30 اتوبوس که بیرون از ترمینال مسافر جابجا می‌کردند، شناسایی می‌شدند در حالی که تعداد این تخلف به روزانه، یک دستگاه اتوبوس کاهش پیدا کرده است.

 سرهنگ هاشمی اظهار کرد: برنامه ساماندهی جدی ترمینال جنوب و شرق نیز در دستور کار جدی قرار دارد.

وی در ادامه به اجرای طرح آزمایشی پیاده‌روسازی در محدوده بازار اشاره و اذعان کرد: این طرح دوره آزمایشی را می‌گذارند و توسعه یا جمع شدن آن بستگی به نتایج طرح دارد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر این که کارشناسان راهنمایی و رانندگی در اعلام نظر کارشناسی تصادفات کاملا مستقل عمل می‌کنند، اضافه کرد: چنانچه وسیله نقلیه‌ای به دلیل نقص در بستر خیابان مثل چاله‌ یا جدول دچار آسیب شود، کارشناس راهنمایی و رانندگی درصد تقصیر را اعلام و متوجه دستگاه متولی آن می‌کند.

کد خبر 49350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز